13 mars - vardagslyx

2014-03-13 @ 09:46:29
1. I'm drunk, I suppose
Nu när man har barn så lär man sig att uppskatta de små sakerna i livet. Förutom de uppenbara sakerna som att man inte själv får välja när man ska stiga upp på morgonen eller vilken tid man får få och lägga sig, om man får äta klart sin middag när den fortfarande är varm, eller kunna gå och duscha när man känner för det, så finns det miljoner småsaker man aldrig tänkte på innan som man numera uppskattar så sjukt.

Så idag är det en "jag-dag". Dvs idag ska allt handla om MIG. Det är verkligen viktigt för mig att få vara ensam, och komma hemifrån ibland för att kunna funka (vilket jag insett det senaste halvåret). Så i eftermiddag ska jag träffa Sofie i Kalmar, men innan dess ska jag hälsa på farmor och få lite middag tänkte jag. Nu blir det ensamfrukost!




Kommentarer
Postat av: Cizzi

Så skönt! Längtar till jag kan få en hel dag med mig själv. Inte det lättaste så länge man ammar. Men det är lustigt hur mycket man tog för givet innan man blev mamma. Man visste ju att ett barn skulle kräva en 24/7, men kanske inte att det skulle bli SÅ tufft som det blev. Jag kunde inte ana vilka superkrafter man skulle vara tvungen att plocka fram för att få en dag att fungera normalt ;)

Svar: Förstår det, haha! Ja eller hur, asså man fattade väl att det skulle bli tufft som du säger, men hela den här biten med ansvaret och att egebtiden skulle bli SÅ sällsynt var nåt.som iallafall slog mig med häpnad haha! Men det är ju värt allt slit när.man ser sin lilla solstråle på sitt allra bästa humör ;)
Amanda

2014-03-14 @ 11:36:23
URL: http://sixxmegapixel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0