31 mars - hallelujah!

2014-03-31 @ 09:32:27
1. I'm drunk, I suppose
De senaste veckorna har barnet fått för sig att vakna senast 07:15 varje dag. Helst tidigare. Och idag vaknar jag EFTER NIO och hon sover än? Eller ja, hon vaknade nu självklart haha. Klättrar på mig här det första hon gör när hon slår upp ögonen. Men visst är det konstigt? Men jag tackar och bockar för jag känner mig extremt utvilad idag.

Det är så skönt att vi har rutiner fram till lunchtid numera, jobbar fortfarande på att få dagarna mer lika framåt eftermiddagen för hennes skull men morgonen känns viktigast ändå. Det första vi gör när vi vaknar är att hon får en flaska ersättning, sen är vi vakna lite mer än en timme innan hon somnar igen och sover i ca en timme till innan hon vaknar framåt lunch - och då blir det gröt! Sen vaken ca två timmar innan hon sover igen, sen är kvällarna fortfarande lite oregelbundna tidsmässigt både vad gäller mat och sömn, och det är förmodligen därför som hon är lite mer gnällig och ibland har svårt att somna för att hon sovit för mycket/för lite.... Svårt dedär. Men vi jobbar på det!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0