23 februari - måndagspeppen i en bild

2015-02-23 @ 20:39:20


Hej vänner! Idag återvände jag från mitt grönsaksliknande sjukdomstillstånd som har regerat hela förra veckan. Men en måndag är ju alltid en måndag, tror inte man kommer ifrån den tröga starten på arbetsveckan som måndagen på något magiskt sätt medför. Men på jobbet gick det snabbt idag då alla verkar vara sjuka, dvs få barn på förskolan och därmed lugnt och skönt. Jobbar faktiskt bara imorgon med, sen tar jag "helg" fram till fredag då jag sen jobbar hela helgen i butiken. Fördelen med att ha två jobb nu varav det ena är inom poolen - jag kan välja helt själv vilka dagar jag vill sätta upp mig som tillgänglig för jobb och vilka tider som passar mig. Som denna veckan när jag är schemalagd hela helgen i butiken så kan jag välja att ta min helg mitt i veckan istället. Bra skit!

Så imorgon åker jag till min gubbe efter jobbet och stannar i hans lya fram tills fredag. Jag ska äta kladdkaka som jag lämnade där i kylen i helgen, unna mig lite vaniljcola ska jag nog göra också! Spela datorspel, kolla serier och göra allmänt NADA. Gutt ska det bli. Förresten så fick jag skäll av barnen på jobbet idag för att jag säger "gutt". Fått flera kommentarer från olika barn där de förmyndande upplyser mig om att det inte heter GUTT utan GOTT så jag får väl tänka på det i fortsättningen om jag kommer dit fler gånger haha...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0