25 juni - dagens låt

2009-06-25 @ 12:14:15
4. Musik
Dagens låt är ett kärt barndomsminne för mig. Det är "Americana" med The Offspring, och detta är verkligen en låt som ger mig ett sånt där fånigt leende på läpparna utan att man märker det.

Vi var väl sisådär ... Typ mellan 8 - 11 år, jag och mina kompisar, när vi var hemma hos Anny som vanligt en dag (jag & Frida hade en period då vi hängde väldigt mycket där). Anny hade skivan som dagens låt är med på, "Americana" med the Offspring, och vi satte igång den. Kommer så väl ihåg att jag verkligen älskade den skivan men det erkände jag aldrig. Sen fanns det en speciell låt (gissa vilken?) som vi tyckte var jätterlig för de sjöng "Fuck you" i den. Vi sminkade oss massa och hittade på en dans till denna låten... Hahaha, såna barndomsminnen! Sen när jag väl hittade the Offspring på Spotify's startsida kunde jag inte låta bli att klicka mig in där och spela hela albumet och jisses, hahaha gåshud! XD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0