11 mars - vad vill jag med mitt liv egentligen?

2009-03-11 @ 23:00:53
1. I'm drunk, I suppose
Ibland börjar jag undra om jag har valt rätt gymnasieutbildning.
Är BF verkligen något för mig. Egentligen?
Jag gillar inte barn, nej. Men det handlar ju om så mycket mer än barn.
En del ämnen är faktiskt hyfsat intressanta, och de duger.
Vissa är ju bara så tråkiga och onödiga så man kan spy på dem, exempelvis det vi håller på med i svenskan nu. Vår svenskalärare har en praktikant, och han har gett oss ett jättetråkigt arbete om att planera en resa till något land som om vi skulle åka dit på riktigt. På engelska.
Likadant med praktikanten i gympa; vi gör egna lekar. Inte heller så jäkla roligt.



Jag har funderat på det här med mitt fotointresse.
Borde jag kanske egentligen valt media på Kagg?
Jag känner att jag har relativt mycket kreativitet som håller på att svämma över totalt ibland, hade det varit lättare och roligare i skolan om jag valt en linje där jag har ett starkt intresse?

Det är så svårt, jag vet inte hur jag vill ha något! Jag tvivlar på att om jag skulle byta linje (och därmed gå om) få såna underbara vänner och superhärliga klasskompisar som jag har nu. Jag tror faktiskt inte det.. Men å andra sidan så ska vi ju ändå splittras i tvåan.... Men ÅÅHH det finns ju speciella människor i klassen, som jag ska gå i samma klass med senare, som jag absolut inte vill skiljas ifrån! Som Johanna till exempel, aldrig att jag vill lämna henne XD Inte Kim, Johannes eller Manne heller för den delen. BLÄÄ vad svårt det ska vara att bestämma sig och ta reda på vad man vill göra med sitt liv.

[ Insert könsord here. ]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0