4 mars - all I want for breakfast is coke and rum

2009-03-04 @ 23:08:38
1. I'm drunk, I suppose
Efter att ha gjort ett referat i svenskan + ett prov om fritid mellan klockan 08:30 -11:30, fick man sluta. Tack för det, jublade emofilten och skuttade glad i hågen ut ur klassrummet för en efterlängtad fotorunda på staden.
Plötsligt slog det mig att jag hade glömt min plånbok hemma.
Ringde mamma och frågade henne om hon kunde komma in till stan och lämna den, men icke. Då blev jag sur för att hade det varit min brossa hade det minsann gått *PMS-DAMP*. Fick helt enkelt ta bussen hem, hämta pengar, och sen åka tillbaka till stan. Där träffade jag Sofie och hennes två klasskompisar Ida och Sandra.



Ni gillar brillorna.


Och nej, jag köpte inget. Mer än mat, men det är knappt värt att nämna. Sparar ju pengar till löshår, hoho. Däremot har jag spanat in ett snyggt rosa gardintyg på Lagerhaus, en bredare längd som kostar 149 :- som man kan kapa av på mitten och få två längder av. Det tillsammans med mitt halvt genomskinliga silvertyg som hänger i fönstret nu (tillsammans med mina julgardiner) kan bli ganska så jätteläckert. Tror jag.

På tal om julen, mina julprydnader ligger på puffen sen en månad tillbaka. De har lixom inte lämnat rummet än. Och min julstjärna hänger fortfarande uppe, för er som vill veta. Har lovat Johanna att ha den uppe tills den 1 juli då hon fyller år. Åhh ett sådant spännande projekt!

Och påminn mig om att jag måste göra en ny bloggdesign?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0