23 december - snön lyser vit på taken...

2010-12-24 @ 00:01:09
1. I'm drunk, I suppose
Tänkte fortsätta på den snuskiga versionen där tomten våldför sig på en av de stackars tomtenissarna, men jag sket i det....

Jävla dag alltså - julhandling med min familj är en mardröm. Tänk dig en bror som hela tiden jävlas, antingen genom att köra på dig med vagnen, puttas, käftar och allt sånt. Sen skulle man få tag i en granjävel också, som såklart inte fick plats i bilen och vem fick sitta i baksätet i den blöta snöhögen som trädet lämnade efter sig på sätet, och känna vinddraget från den öppna bakluckan? Jag såklart. Övervägde att slänga mig ut på E22an.... Granen var dock gratis, men de får skylla sig själva om de inte finns till hands tyckte vi.

Har ialla fall pyntat och gjort julfint på mitt rum, den rosa julgranen är på plats även i år och jag har köpt nya rosa ljusslingor till den för de smälte in bättre än de gröna jag har haft innan. Förutom det har jag typ 4 andra ljusslingor + adventsstjärna i rummet, känns som en annan amerikansk julafton med julstrumpa på väggen och allt. Lite gousigt!

Funderar på om man ska bädda ner sig i sängen med katten (som jag förövrigt har upptäckt är lika stor som en mindre hund nu - han är inte tjock men fan vad bastant katten har blivit! Hela 6 kg hårboll, inte att leka med). Jag är jävligt trött, sjuk och vill egentligen bara att julhelgen ska gå så jag kan ge mig ut på mellandagsrean på söndag. Dessutom är jag lite intresserad av hur vädret kommer se ut imon, om det fortsätter som det gör nu kommer vi ha vissa svårigheter att ta oss ut genom dörren imon....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0