4 augusti - hemgjorda klyftpotatis med vitlöksbiffar & basilika-bearnaisesås

2011-08-04 @ 16:00:58
1. I'm drunk, I suppose


En av mina specialitéer har blivit hemgjorda klyftpotatisar i ugn. Så jäkla enkelt att göra, och som fattig student/numera arbetslös, så är det perfekt att köpa potatis som är så jäkla billigt nu och leva på detta i hundra år! Känns ju så lyxigt på nåt vis, och man kan ju variera det oändligt mycket (nästan) genom att byta ut biffarna mot köttbullar med grillkrydda, hamburgare, kotletter, korv... Går ju att ha till allt nästan. Vitlöksbiffarna är ju också en såndär grej som är så barnsligt enkelt att göra bara köttfärs, vitlök, salt & peppar - steka. En del envisas med att man ska ha ett rått ägg, skorpmjöl och lök i smeten men det smakar faktiskt exakt likadant ändå tycker jag så det tycker inte jag spelar så stor roll. Min mamma och jag är båda extrema suckers för vitlök så såna här biffar gjorde vi ofta när jag bodde hemma. Helst ska man ju ha vitlökssås till för att verkligen leva ut vitlöksdrömmen till fullo, men all annan sås går ju såklart att använda.

Haha, matlagningsblogg nästa...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0