8 augusti - tre saker jag inte riktigt orkar just nu

2011-08-08 @ 16:17:54
1. I'm drunk, I suppose
1. Vara sjuk. GAAD min näsa dödar mig! Hatar att inte kunna andas. Hatar att jag får hostattacker som varar i flera minuter och som inte går över om man inte tar ett glas vatten som en annan Agda_88 med lungsjukdom. Hatar att behöva andas med munnen hela nätterna, känner mig så jävla ofräsh och tycker synd om mannen som numera inte bara måste deala med min morgonandedräkt, utan han måste stirra mig rakt i munnen det första han gör på morgonen också! Vill inte se ut som en fisk när jag sover. Dock jag jag tydligen det ändå, Christopher gav mig smeknamnet "Gäddan" redan efter bara nån månad tillsammans pga jag ser ut som en gädda när jag sover. Kul. Kul... Vill inte veta då hur jag ser ut när jag är sjuk och sovandes.

2. Gå till Arbetsförmedlingen imorgon.
Vilket exakt nu påminde mig om att jag måste skriva ett CV inriktat på butiksjobb som jag kan kopiera upp på AF och sen springa runt på stan och lämna efter mötet. Det är dags att få pengarna att rulla in, dock är det lite knepigare när jag vägrar jobba som pers.assistent som de söker mycket, och inom hemtjänsten. Jag vill jobba med lindrigt handikappade människor som kan ta hand någorlunda om sig själva, men som behöver viss hjälp med olika saker. Eller med en gammal männniska. Fast helst inom förskolan/fritidshem, eller i en butik. Ahwell, pallar inte möten på AF, de är tråkiga och de säger bara saker som man redan visste. I och med att jag inte får pengar förrän jag fyllt 20 år heller så ser jag inte vitsen med att vara inskriven, men jag gör det för att slippa tjat från farmor och pappa.

3. Det ostadiga vädret.
Helt seriöst - ena dagen är det halv storm och regn, nästa dag är det strålande solsken och 27 grader varmt. Vad är grejen?! Man kan ju fan inte planera någonting. För mig som ofta åker hem till farmor och hämtar rena kläder så är det ju grymt irriterande, ska man bara vara borta i ca 2 dagar måste man packa ner dubbla ombyten ifall vädret skulle slå om. Ska man iväg på nåt och är som jag och planerar sina outfitar i förväg, så måste man planera upp en till ifall det skulle vara dåligt väder. Balle.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0