12 december - min dag av misär

2011-12-12 @ 20:43:39
1. I'm drunk, I suppose
Steg upp balle-tidigt idag bara för jag skulle hinna med 11:07-tåget. Missade det nästan och fick springa, sen fick jag sitta och svettas på tåget i 30 min med mössan på, pga att jag inte ville visa mitt hemska hår. Sen väl i Kalmar åkte jag i dunderfart till Smedby, sen tillbaka till Kalmar och in på Arbetsförmedlingen för att skriva ut mina papper från Försäkringskassan, och när jag väl kommer in där så upptäcker jag att deras webbsida ligger nere. "FÖÖÖCK" tänkte jag, och kutar bort till deras kontor som ligger knappt tio min därifrån för att jag måste liksom ha mina papper idag om jag ska hinna få pengarna innan jul. VÄL DÄR inser jag att skyltarna är nedtagna från fasaden och det är låst. De har alltså bytt lokaler! Upp med telefonen och googlar adress, och den står på den som jag är vid just nu. Helvete. Inser att jag får vänta ytterligare en dag med de där jävla papperna. Kollar klockan och inser att jag måste hinna med bussen som går om en kvart från centralen om jag ska kunna åka på samma biljett hem till mamma. Tar det långa benet före och stressar bort till en busshållplats precis innan centralen. Kollar klockan - 5 min kvar. Anser mig ha tid att gå raskt bort till centralen då bussen brukar vara försenad ändå. Går 20 meter. Vänder mig om. Ser bussen komma. Får panik och stress-adrenalinet pumpar i benen som går så snabbt man bara kan göra utan att springa (måste sett ut som en såndär sport-fotgängare). Hinner med bussen precis i rättan tid.

Väl hemma - färgar över min gräsliga tomatröda hårbotten med en mörkbrun färg. Nu är jag nästan svarthårig, och ojämnt som fan i längderna så just nu ser det ut som att jag färgat underhåret i nacken brunrött med mening.... MEN JAG ÄR JU ÅTMINSTONE INTE RÖD.

Åt god mat idag ialla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0