30 december - oh there ain't no other way, baby I was born this way

2011-12-31 @ 00:18:50
1. I'm drunk, I suppose



Åh Gud vilken dag.
Har varit fullt upp exakt hela tiden i princip, men jag gillar det - jag slipper tänka på mannen och att jag är ensam, samt att jag blir extremt rastlös av att vara helt ensam och göra ingenting.

Har tvättat idag mellan 10-13, och tog även en tripp ner i vårt källarförråd för att lämna lite grejer som stod i vägen här uppe i lägenheten. Möts av ett uppbrutet lås, eller ja själva grejen som hänglåset sitter fast i. Blir så trött... Vem pallar? Vet ju inte om något är stulet eftersom det bara är Christopher som har sina saker där nere, så han får väl ta en kik sen när han kommit hem. Skruvarna låg ialla fall på golvet, så jag gick upp och hämtade en skruvmejsel och lyckades skruva fast det provisoriskt i träet igen, men det lär ju vara ännu lättare att bryta upp nästa gång... Fattar inte varför, det är bara de med nyckel till huset som kan komma ner i källaren och vårt förråd var det enda som var uppbrutet. Vad förväntar de sig att hitta? Juveler? Vad besviken människan måste blivit när han upptäckte att det bara fanns sovsäckar och tomma kartoger, samt ett skrivbord. Fail på dig.

Vid 15:00 åkte jag till stan och kunde äntligen handla mina sista julklappar, känns ju hemskt att inhandla allt i mellandagarna men nu blev det ju så oturligt då Försäkringskassan inte hann betala ut det innan jul.... Skulle gärna skriva vad jag köpte, men jag vågar inte det än så det får väl vänta antar jag! Gick ialla fall i hur många timmar som helst och letade innan jag kom på vad jag skulle köpa, usch det är så svårt med presenter tycker jag! Men nu är det avklarat ialla fall, känns riktigt skönt. Nu är jag luspank så när som på några lappar nu inför nyår, bl.a till käket imon, dricka och sen mina skor som kommer nån gång framöver. Men det gör inte så mycket, nu vet jag ju att jag har en matkassa tillsammans med Christopher och ett busskort så jag kan åka till Kalmar om jag vill, vilket gör att jag känner att jag kan klara mig utan "extra pengar" denna månaden. Spenderar dem hellre på julklappar till familj och vänner faktiskt, än att snåla åt dem för att jag ska ha mer pengar över till mig själv... Jag får ju ändå nya pengar nästa månad.

Nu har jag precis avslutat ett samtal med Linda, och har tagit mig en Star Wars-glass. Tänkte läsa lite bloggar nu, kolla mejlen och lite tumblr innan jag kryper ner, kan fan inte vara vaken till 04:00 inatt med om det inte ska bli pannkaka imon kväll! Natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0