5 december - baconkorv och nya grannar

2011-12-05 @ 21:39:34
1. I'm drunk, I suppose
Ställde mig förut och stekte baconlindade smala korvar, haha! Mannens påhitt men jag som fick genomföra det, blev faktiskt gott med lite pommes till. Hade ju hoppats på att mina pengar skulle ha kommit idag, men icke. Förhoppningsvis imon, och då är det exakt 14 dagar sen jag skickade in papperna till Försäkringskassan. Man har ju hört att de inte brukar vara snabba, men snälla... Ska det verkligen behöva ta så lång tid? Har pengarna inte kommit senast på fredag så ska jag ringa och jaga på dem nästa vecka.

Känns skönt att jag har tuffat till mig lite och faktiskt vågar säga ifrån till främmande människor om det är nåt som jag har problem med. Som för några veckor sen när grannen kastade ner Diva från deras balkong (hur sjuka i huvudet?!), jag blev vansinnig och stampade in dit och frågade vad fan han höll på med. Det visade sig ju då att deras katt tydligen inte vågar gå ut för den är rädd för vår, men då finns det ju faktiskt bättre metoder, hört talas om vatten? Dessutom så hade tanten där inne visst dött också så jag kom ju såklart mitt i en sörjemiddag, ehe hoppsan! Men vafan, det kunde ju inte jag veta. Och man får ju faktiskt inte bete sig hur som helst oavsett om ens mamma har dött eller inte. Beklagade ju dock sorgen som den artiga människan jag är, och han bad om ursäkt för sitt beteende så no hard feelings hoppas jag. Dock var ju tanten & gubben där inne direkt våra favvisgrannar eftersom det inte är första gången de stör sig på lilla Divan, men nu när tanten är död så verkar gubben ha flyttat därifrån för det har varit nersläckt nu i en vecka och deras katt har inte synts till. Så då lär vi ju säkert få nya grannar! Jag och mannen hoppas på en ensam, ung man eller kvinna som jobbar mycket och som inte är så lättstörd som övriga i huset verkar vara. Men det handlar väl mycket om "skillnaden" mellan unga och gamla - är man ung kan man inget, man tas inte på allvar och då är det tydligen okej som äldre att agera förälder åt en även att man råkar ha varit myndig i snart två år och gör exakt samma saker som pensionärerna på dagarna. Men vad vet jag - det kanske inte räknas att vara vuxen förrän man fött barn och gift sig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0