6 december - att sakna något

2011-12-06 @ 22:27:22
1. I'm drunk, I suppose
Något som jag verkligen, verkligen saknar - det är de åren då vi hyrde stuga i Danmark varje sommar med brorsan och pappa och hans dåvarande särbo och hennes barn. Jag mådde så himla bra då. Kanske för att allt kändes så normalt?


Saker jag ofta minns tillbaka på och önskar man fick uppleva igen:

- Åka iväg till stranden på somrarna och käka skitgoda baguetter
- Den svarta nyårsduken med silvriga paljettstjärnor strödda över
- Myskvällarna då nedervåningen tilldelades en godisskål, och övervåningen en annan godisskål
- Somrarna i Danmark (som sagt)
- BUB:en
- Handla på ICA och dra med sig kundvagnen ända hem till dörren för man hade så många kassar, och sen bara gå tillbaka halvvägs med den.
- Hjärt-dörrknoppen på garderoben i hallen.

För att inte nämna de tre personerna som gjorde mig så mycket lyckligare mitt i allt kaos som på nåt sätt alltid snurrat kring mig...

Kommentarer
Postat av: rothbart

svar:

det är bara en halv fransrad, ''tippar'' :)

2011-12-06 @ 23:02:14
URL: http://rothbart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0