7 december - det här med hårfärg

2011-12-07 @ 00:51:01
1. I'm drunk, I suppose
Har börjat vela massor om jag verkligen vill fortsätta vara brunhårig/brunrödhårig, jag saknar verkligen mitt svarta hår de dagar jag känner för att plocka fram "emofilten". Utan mitt svarta hår så känner jag mig lite som en dålig wannabee av mitt forna jag, och det känns ju kanske inte riktigt hundra haha. Men sen har jag ju alltid haft rött som en alternativ hårfärg i tankarna när jag har varit svarthårig, men aldrig gjort nåt åt det för det var så jobbigt när jag var det senast och det blir fisrött/rosa så snabbt. Extra jobbigt när man är kolsvart i skallen!

Så därför kom jag på nu ikväll, att nu kan jag ju faktiskt bleka till håret och få till en snygg röd färg ganska så snart eftersom jag har en ganska så omättat, rödbrun nyans just nu. Betydligt lättare att göra så nu än nån gång senare när man mättat på med massa svart igen. Så jag har nog fasen bestämt mig för att bli rejält rödhårig inför jul och nyår, åtminstone känns det så just nu men man vet ju aldrig, kan ju aldrig bestämma mig och ändrar mig lika fort igen haha! Men vi får se. Saknar ju dock det röda en hel del faktiskt, bara så jobbigt att hålla det rött på heltid. Men kan ju ha det ett tag ialla fall!


Denna röda hårfärgen - mums! Beundrar ju verkligen folk som orkar behålla sitt hår såhär rött...
Bild: weheartit

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0