15 juni - förberedelser

2011-06-15 @ 23:32:37
STUDENT 2011
Kan nog bara sammanfatta denna dagen med ett "herregud".

11:07 tog jag tåget till Kalmar från min kärlek i Blomstermåla, och sen dess har det varit full fart hela dagen. Det bästa av allt är att vår fantastiska klass inte engagerar sig ett skit och bara tror att andra ska fixa sakerna och att de själva bara kan åka med på en räkmacka. Hoppas verkligen de fattar efter studenten att det är barnfasoner, nu är vi åtminstone så pass vuxna att man måste inse att vill man ha något, får man se till så man får det för ingen kommer göra sakerna åt en.

För det första detta med flaket. Vi har haft massa info om tider, vad alla behöver ha med sig osv för att skriva på lakanen, detta skulle ske kl 13:00 idag. Det dök upp sammanlagt 6 personer med mig själv inräknat, av 21 st i klassen. Bra där, BF08B, bra där. Härligt också när man träffat på diverse människor i skolan men som sen gått hem "för de har så mycket att förbereda inför imorgon". Som att inte alla har det eller? Sen skulle en del på student, några försov sig och missade bussen, vissa dök inte upp alls och aa... Dåligt engagemang alltså. Dessutom så fick vi två lakan mindre eftersom de som hade dem inte dök upp, vilket resulterade i två lakan och ingen färg mer än 3 spritpennor + flaskfärg som en snäll lärare uppe i bildsalen lånade oss. Guld värt ♥

Efter detta droppade hälften av eftersom de skulle på student osv, så det slutade med att jag, Emma och Elin själva tog bussen till Ljungbyholm där ingen någonsin varit i hela sitt liv för att pynta flaket. Vi hade inget björkris heller, men vi hittade asp åtminstone som vi drog av och tog med oss. Tog hela jävla dagen, var hemma vid sju och nu ikväll har jag tillsammans med farmor skrivit kort, fixat blommor tills imorgon samt lagt champagnefrukosten på kylning och duschat. Känner att det får bli tidigt ikväll så jag pallar upp imorgon för behöver måla naglarna osv.


Elin och jag med en hysteriskt spretig frisyr idag i Ljungbyholm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0