17 juni - arbetslös

2011-06-17 @ 14:04:57
STUDENT 2011
Fantastisk dag igår.
Även att studentlunchen i skolan var lite fattig, och hela dagen gick ut på att vänta ivrigt så själva utspringet, så var det något av det härligaste jag någonsin gjort. Vår klass var andra som skulle springa ut, jag och Johanna stod först och var alltså först upp på scen när Song 2 med Blur drog igång i högtalarna. Fyfan. Känns som att den låten numera är soundtracket till mitt liv framöver. Wooohooo!

Och alla människor som mötte oss utanför sen! Människor man inte ens trodde skulle vara där stod helt plötsligt framför mig med en blomma, jag höll på att avlida av värmeslag under mössan för det var så stekande varmt - varmaste vädret på hela veckan. Flaket var det bästa av allt, men det kanske jag inte behöver berätta ens? Väl hemma fick jag alla presenter jag önskat mig, dags att boka tatueringstid till hösten! Släktingar jag inte träffat på länge var där, maten var skitgod rent ut sagt och allt var bara så. Jävla Bra.

Vi hade en härlig förfest hemma hos Linda dit Christopher även hängde med. Sen skulle vi till Vallen, men jag hade ju såklart glömt legget (fjärde gängen nu tror jag?), så jag och mannen åkte hem vid 23:07-bussen. Inte för att det gjorde så mycket egentligen, jag hade haft en sån jävla toppendag ändå och festa kan man ju faktiskt göra fler gånger. Jag var sådär lagom mysigt full när vi kom hem och somnade gott bredvid mannen efter lite fyllekäk.

Idag mår jag som en Gud. Ångesten syns inte till, så ska sticka iväg till Blomstermåla om en timme ungefär och bara njuta av mitt liv. På måndag bär det av till arbetsförmedlingen!


Elene, Johanna och jag på utspringet. Ren lycka!
Foto: Mikael Einarsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0