19 juni - en parantes

2011-06-19 @ 02:20:54
1. I'm drunk, I suppose
Något som stör mig nåt otroligt ibland är hur människor kan höja andra människors klädval för dagen till skyarna, och så har de på sig svarta vanliga jeans, en vit tischa och skinnpaj samt kängor. Kanske solglasögon. Det behöver inte vara fantasifullt, men snälla - gå ut på stan och jag lovar att du hittar minst en med exakt likadan utstyrsel. Vi kan ju ta Kate Moss som exampel. Fattar inte hur hon kan framställas som en modegud, det är ju från oss random människor på gatan hon och alla modeskapare plockar stilar och gör en egen grej av det. Men det verkar inte folk förstå. "Detta är min önskeoutfit, ååh vad jag vill ha detta men måste spara pengar nu om jag ska ha råd att köpa denna t-shirten från Topshop" - klassiskt citat du kan hitta i vilken modeblogg som helst, då rycker det lite i irritationsmuskeln. Och bifogat i samma inlägg finns en bild på en bohemchic-brud som står i en onormal ställning med skitdyra märkeskläder du lika gärna kan skaffa från butikerna i stan och ge en extra touch hemma med saxen/nål och tråd/nitar/whatever. Jävla latmaskar (eller måste allt vara så speciellt?).

Sen är ju Kate Moss givetvis one of a kind och jag tror nog hon kan se snygg ut oavsett om hon går klädd i burka, regnrock eller Calvin Klein.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0