28 november - no more miss Dörrmatta

2011-11-28 @ 23:50:38
1. I'm drunk, I suppose

Har ikväll insett att jag måste börja stå upp mer för mig själv, för den jag är och mina åsikter, annars kommer alltfler börja trampa på mig. Jag är ingen jävla dörrmatta och har heller aldrig varit någon, men rädslan kan göra mycket med människor och man accepterar saker man aldrig skulle gjort annars. Det är dags att jag blir tuffare och slutar vara rädd, jag har rätt att bli bemött med respekt och jag förtjänar att bli behandlad som vilken annan människa som helst. Bara för att jag råkar vara snäll betyder inte det att man kan bete sig hur som helst mot mig, sluta ta mig och mina handlingar för givet innan jag tröttnar.

Tänker inte dansa efter någon annans pipa längre, jag är min egen herre och det är dags att fatta det nu.

Take it or leave it.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0