3 november - trött i sinnet

2011-11-03 @ 21:27:22
1. I'm drunk, I suppose
Kom hem till mannen igår strax efter 22, och eftersom jag inte har nån nyckel så kom jag inte in genom porten. Jag förmodade att han låg och sov, och han vaknade inte av telefonen. Så fick trampa runt på gräsmattan utanför och kasta sten på balkongfönstret för att han skulle vakna vilket han till slut faktiskt gjorde. Sen när han väl öppnat porten och jag kom in, visade det sig att han hade ställt in mat i ugnen och råkat somna ifrån den, så hela jävla lägenheten osade bränt. Så typiskt när han monterade ner brandvarnaren för bara nån dag sen för att den är så känslig och går igång nästan varje gång man lagar mat.. Tänk om jag hade ångrat mig i sista stund och inte hade åkt hit? Han hade ju aldrig vaknat då, och då hade det ju mest troligt börjat brinna och Gud vet vad som kunde hänt då... Så fick slänga ut plåten med potatisklyftor och hamburgare på balkongen och öppna och vädra, fyfasen vad det stank. Behöver jag ens nämna hur maten såg ut?


Den sovande kocken <3

Igår stängde de dessutom av vattnet under natten för de håller på och gräver ute på gatan. Och det hade ju Christopher såklart missat även att lappen satt på porten, så det var ju lite lagom kul när man upptäckte att man helt plötsligt inte hade nåt vatten alls mellan kl 23-06... Kunde varken borsta tänderna, tvätta av sminket eller gå på toaletten innan jag somnade, hemskt var det! Dock vaknade jag till vid 05, och då sa mannen att vattnet var tillbaka igen så då var jag snabb som fan på att springa på toaletten haha! Ikväll ska de också stänga av det, men nu är jag dock FÖRBEREDD, har två flaskor vatten i kylen och en i badrummet till att fylla på toaletten med ifall det kniper.

Det var min natt/dag det. Har det varit lika dramatiskt för er?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0