11 oktober - jobbsökarN

2011-10-11 @ 21:51:15
1. I'm drunk, I suppose
Den främsta anledningen till att jag faktiskt fortfarande är arbetslös, är att jag helt enkelt är för lat för att söka jobb. Jag välkomnade min studentdag med öppna armar och tårfyllda ögon för DAMN IT vad jag skulle njuta av det faktum att jag nu faktiskt själv bestämde över mitt eget liv. Och det har jag gjort också, mer än väl. Och hade det inte varit för att jag varit så jäkla pank så hade jag nog faktiskt inte ens brytt mig om att skaffa ett jobb heller, för vem fan vill jobba EGENTLIGEN?

Men eftersom jag nu varit arbetslös i tre månader så har man rätt till jobbgaranti för ungdomar, dvs typ 3000:- i månaden från Försäkringskassan. Men för att få detta, så måste man ju bevisa att man aktivt söker jobb, så nu är det hög tid att sätta igång. Jag har även möte hos min jobbcoach imon dit jag skulle ta med mig en jobbannons + mitt CV & personligt brev och så ska vi gå igenom det tillsammans och se hur jag kan bli bättre på mina ansökningar. Vilket jag kind of har skjutit upp lite den senaste veckan. Men har fixat det nu ikväll ialla fall, samtidigt som jag har sökt jobb som fritidspedagog på Hagbyskolan (långt åt helvete men vad gör man inte) samt som eventpersonal till ett event i Kalmar om 2 veckor. Det går framåt åtminstone!

Har tröstat min lingonmage med choklad ikväll, och efter denna ansträngning tänkte jag även unna mig lite Grey's Anatomy innan jag går och sover tidigt. Uppdateringar kommer!

Kommentarer
Postat av: Josefin

sv: nice :D finaste jackan jag haft tror jag!

2011-10-12 @ 19:15:18
URL: http://todaysvomit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0