4 oktober - arbetsförnedringen

2011-10-04 @ 11:31:36
1. I'm drunk, I suppose
Suttit på möte om jobbgarati för ungdomar, så från och med nästa månad kommer jag alltså få 4080 kr i femton månader framåt eller tills jag skaffat mig ett jobb. Jobbigt bara att behöva vänta en hel månad till, men eftersom jag har varit utan pengar sen jag slutade skolan så går det nog rätt snabbt ändå - ska ju bli skönt att få lite cash ialla fall. 4000 kr är ju mer än jag någonsin haft varje månad så det kommer ju bli ett lyft, kommer känna mig som ett barn på julafton hahaha! Så tragiskt.

Nu väntar jag på att faaar ska bli klaaar så vi kan åka till ÖB (nej man säger inte "ö OCH b" här som de envisas med att heta på riktigt..) och köpa en klättra-och-klösa-som-en-liten-savann-katt-grej till Diva. PAPPSEN ÄR SNEL.


Pappa har tydligen fått en ny lägenhet också, i samma område som han bor i nu fast med ett extra rum och bara 300 kr mer i hyra per månad. Score?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0