1 april - om en längtan

2012-04-01 @ 23:12:18
1. I'm drunk, I suppose
Känner bara sån otrolig lust till att komma framåt i mitt liv just nu. Känns som att allt bara stannat av, man står och trampar på samma ställe och jag vill liksom inte ha det så just nu.. Inte än. Jag vill få ett jobb som jag tycker är roligt och lönsamt att gå till varje dag, jag vill tjäna mina egna pengar och flytta till en lägenhet där det står "A. Flygt" på dörren och som jag kan kalla hem på riktigt. Jag vill ha en egen trygghet, jag vill veta att saker är ordnat för framtiden och jag vill kunna njuta av att spendera mina pengar istället för att känna ångest över att de alldeles för snart är slut. Mest av allt så känner jag en sån otrolig längtan över att skaffa hund.

Imorgon ska jag till coachen igen. Sen får jag väl flytta hem i veckorna eller nåt, för har inte råd att pendla så som jag gjort denna veckan nu... Bara en sån sak - att behöva anpassa sig efter vad som är praktiskt och inte efter det man vill, alltså det är så jävla jobbigt. Ska ju dessutom till coachen nu i fyra veckor till framöver, så det är alltså i en månads tid vi snackar om. Sen är det "bara" träff två gånger i veckan om jag inte fått jobb tills dess... Visst är det bra sysselsättning då jag faktiskt tar den obligatoriska tiden vi spenderar där till att söka jobb som är meningen med det hela, men det kostar ju dessutom och det blir ju en hel del pengar som går åt när man bara har 700 kr kvar varje månad efter hyra och matkostnader.

Life's a bitch. Then you die.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0