23 april - dag 1 på praktiken avklarad!

2012-04-23 @ 18:29:37
1. I'm drunk, I suppose
Vaknade med fetaste måndagsångesten idag, försökte verkligen omvända mina tankar till positivt istället då jag hört att det tydligen hjälper men inte ens det funkade. Gick upp, duschade, lagade matlåda, pussade på mannen arton gånger när han sov innan jag slutligen slet mig därifrån och lufsade deppat till tåget - hade ju hellre spenderat min morgon i sängen hos gosiga snubbidoo...

MEN! Det vände kan jag berätta. Klev in på Kallskänken ganska så exakt kl 08:00, och dagen har bestått av att stå i kassan och koncentrera sig på att inte slå in fel pris på sallader och baguetter, att komma ihåg att fråga "Äta här?", "Vill du ha ljust eller mörkt bröd?" och "Vill du ha någon extra dressing till salladen?", samt se till så kunderna får rätt växel tillbaka. Blev rejält stressigt runt lunch då kön ringlade ända bort till dörren och jag kände hur hjärtat fladdrade lite extra, men fasen asså - det är ju såhär jag vill ha det! Att man har något att göra, få träffa mäniskor och ha kuuul. Riktigt kul har jag haft det! Ska bara träna lite mer på huvudräkning framöver så jag snabbt kan räkna ut växeln, är ju pinsamt dålig på matte. Fick knappt godkänt i Matte A liksom, och den kursen hade jag första året i gymnasiet, dvs 3 år sedan nu haha... AHWELL, det ska nog gå bra dethär! Kassan var inte så svår heller, bara man lär sig att se skillnad på vilka salladerna är så man vet vilket pris de har, så kommer det flyta på.



Måste bara skaffa mig bättre skor... Hopplöst att gå runt i platta Converse på såna där hårda golv, hade rejält ont i ryggen nu i eftermiddags och då har jag bara varit där en dag. Måste jaga rätt på ett par fula foppatofflor tror jag, HAHA!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0