16 augusti - veterinärbesök

2012-08-16 @ 22:32:00
1. I'm drunk, I suppose
Drog med mig Shiva, aka Odjuret till Djursjukhuset idag för att kolla upp hennes navelbråck. Kortfattat så var hon inte förtjust i att åka buss - tåg går bra, men när vi kliver på bussen blir det jamande-fezt och när man då kliver av och ska gå så blir hon åksjuk och börjar dregla som en bulldogg istället... Voine voine. Inte lätt att heta Shiva.
 
 
Pungade förövrigt ut lite mer än femhundra spänn idag bara för att få det konstaterat att katten inte behöver opereras än. Hade jag nästan kunnat räkna ut själv, säger vi. "Pungade" är förresten ett roligt ord.
 
OOOCHHH!!!1 Måste berätta. Jag vill ta körkort nu. Blev så ilsk igår (?) när det sitter en snubbe på tåget och skröt om hur duktig han kände sig över att han tagit körkort. Läste högt upp för sin väninna alla grattis-sms han fått, RESAN HEM ÄR 30 MIN LÅNG EGENTLIGEN, tack vare honom kändes det som det dubbla. Han ba "Åh vad gött, nu kan jag unna mig en öl och kolla fotbollen ikväll!", FAAN VILKEN FEST hånade jag inom mig samtidigt som jag ville gråta ut på toaletten över att jag själv åker kommunalt och får stå ut med bitska tågvärdar när deras app vägrar fungera och man bara kan betala med mobilbiljett.... Tröstäter gott och blandat-lakrits och tjockar på mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0