23 augusti - alla heter Glenn i Göteborg

2012-08-23 @ 22:41:12
1. I'm drunk, I suppose
Min far har en vän som har en annan vän, hängde ni med? Hursom - far har eventuellt fått tag i en katt från Göteborg. En prickig av nån slags skojig blandras, och pappas polare har döpt den till Glenn redan. Hur underbart? Alla heter ju Glenn i Göteborg?

För övrigt satt jag och snackade i telefon med mamma tidigare, och Shiva-katten låg bredvid och slickade sig i skrevet. Förvåningen blev total när jag plötsligt såg att kattfasen hade en snopp utstickande! Undersökte ju genast detta närmre, och jojomän - Shiva har alltså pungkulor. Like a man-cat. Hur detta kan ha undgått mig är kanske inte så konstigt egentligen, vid den första bedömningen så var ju katten liten och det är ju kanske lätt att ta fel... Katten är ju dessutom relativt långhårig vilket skymmer sikten lite, på korthåriga katter kan man ju se baken utan massa päls i vägen..
 
Ohwell. Nu är det alltså Zantos som gäller! Ber härmed öppet om ursäkt till min bråkiga katt för att jag varit arg på honom och tyckt att han varit jobbig som stimmat så, när det troligen är pojk-hormonerna som gör uppror. Dessutom kan det ju inte vara så kul att bli tagen för en tjejkatt....
 
 
För den intresserade så kan jag ju även nämna att katten endast behövde en avmaskning och så var förra problemet ur världen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0