4 (egentligen 5e) augusti - mitt liv som pensionär

2012-08-05 @ 01:34:54
1. I'm drunk, I suppose
07:00 - Klockan ringer

08:00 - Går till tåget. Alternativt springer om jag är sen.

08:16 - Sminkar mig. Ja, på tåget! Helst ska det göras så snabbt så möjligt för ju närmre Kalmar man kommer ju sämre blir rälsen och då blir det guppigt, = mascaraborsten i ögat. (tur jag har tops i väskan)

08:42 - Framme i Kalmar. Studsar bort till jobbet. Tuggar tuggummi.

08:53 - På jobbet. Byter om, skriver in mig i boken, pratar lite.

09:00 - Börjar mitt pass. Jobbar som en glad gnu. Diskar, tar emot kunder, bär bort brickor som vissa latmaskar lämnar, går ut med smörgåsar, byter kvittorullar och fyller på med servetter, sockerbitar, läsk och kaffe...

12:00 ca - äter lunch, bestående av god hemgjord smörgås med stekt ägg och pannbiff, samt te. Dock händer det att lunchvågen av kunder dundrar in runt den tiden så min egen lunch kan bli både tidigare och senare.

12:20 - Fortsätter jobba. Nu blir det lite mer intensivt då folk vaknar till på eftermiddagen och ba "Hm, undrar om man skulle dra och ta en lunchfika idag?".

(Idag) 15:00 - Stängningsdags, och städdags! Dammsugning, moppning, köra sista disken, städa kök och toaletter... Kan bli försenat om det kommer en våg av kunder strax innan stängning.

(Idag) 15:30  - Mitt pass är slut, och jag går till tåget.

17:02 - Hemma i Blomstermåla. Äter middag. Kollar gamla avsnitt av Kalla Fakta på TV4Play.

19:15 - Ligger mig i bäddsoffan och tänker "Gud vad trött jag är". Somnar.

21:48 - Vaknar till, kollar klockan. Mannen bredvid mig, snarkar på min axel. Katten bökar runt på min andra arm. Puttar på mannen och frågar om han ska sova för natten. "Mmmne." Tänker att jag ska gå upp nu.

00:34 - Vaknar igen. Mannen redan uppe. Jag funderar på om man ska bädda ner sig på riktigt, eller sitta uppe en stund. Dödstrött så lutar åt att somna om, men sitter uppe ändå.


Varje kväll ser ut som ovan. Somnar dödstidigt, vaknar, somnar om. Pensionären Amanda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0