14 december - tänkte höja en röst i detta med lucia

2012-12-14 @ 23:44:51
1. I'm drunk, I suppose
Eftersom alla nämner detta med "skönhetshets" inför lucia. Jag har aldrig i hela mitt liv blivit utvald till lucia. Ändå hade jag den där klassiska looken som gällde i de yngre åren, med långt blont hår med korkskruvslockar längst ut.
 
Klart som fan man kände hetsen. Och jag vet att jag var lite extra besviken ju äldre man blev, typ upp till sexan då jag gick mitt sista luciatåg innan jag hoppade av kören och gav fan i allt det där. Då var man ju ändå så pass stor att man fattade. Tror jag blev nominerad att vara lucia nån gång, men kan inte minnas att jag var en av dem som fick flest. Kan inte heller minnas vem som var lucia dedär sista åren, när det kom upp att lucia visst var mörkhårig.
 
Men fatta besvikelsen ändå. Här var man den ultmata lucian tyckte jag, och så tyckte ingen annan det. Men stämningsfullt är det ju.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0