1 januari - gott nytt år, och god fortsättning!

2012-01-01 @ 19:27:33
1. I'm drunk, I suppose
Jaha, god fortsättning mina läsare! Hade ni en trevlig nyårsafton? Kan ju säga att min var toppen!

Dagen började redan vid 09:00 då klockan ringde, steg upp och duschade osv och sen åkte jag in till stan och mötte upp Linda. Letade nude-läppstift men eftersom jag inte verkar hitta nån nyans jag gillar så gav jag upp och köpte ett vampigt rött istället vilket jag velat ha ganska länge så det var nog ett bra köp. Känns som att det kan vara användbart när man inte orkar sminka sig så mycket runt ögonen, så läggs fokus på läpparna istället.

Sen gick vi hem till Linda, och resten av dagen spenderades med att städa med högsta volymen på Lindas nya högtalarsystem, handla mat till middagen och sen stressfixa sig inför fyrverkerierna i stan vid kl 17:00 (blev jääävligt stressigt när jag dessutom fick ögonfranslim i ögat och var tvungen att blaska massa vatten och därmed sminka om mig... -.-). Fick igång nyårskänslan efter att ha kollat på raketerna, och efteråt gick vi hem och lagade mat - klyftpotatis i ugn med skinkschnitzel och rödvinssås alternativt bearnaisesås. Efter middagen började övriga gäster droppa in, och vi hade en awesome kväll med massor av dans, drinkar, skratt och fotograferande!

När klockan började närma sig tolv gick vi in mot stan, men det var sämst med raketer - såg typ tre? Hahaha. Jag och Anna började GÅ hemåt efter tolvslaget, och fyfan vad kallt det var... Kände inte mina fingrar, det var sjukt! Av alla jävla dagar på året, så är det minusgrader just på nyårsnatten, det har ju varit plusgrader hela veckan. Höjden av ironi, må jag säga... Ialla fall så skulle Anna hem till Sötterman, Klinth och Nille som numera bor tillsammans i Funkabo, och eftersom det var så länge sen jag träffade dem så följde jag med en stund och hälsade lite och pratade samt lånade toaletten. Stannade dock inte så länge för jag var trött och ville hem, så Anna följde mig en bit då jag inte ville gå ensam och vä hemma satt jag uppe ett tag innan jag somnade vid tre.

Idag när jag vaknade så mådde jag sådär, men det är ju sånt man får ta. Mådde inte uselt ialla fall! Käkade frukost osv och fick sen skjuts hem till Blomstermåla av pappa och Annika vilket var jättesnällt! Och nu är jag så jävla trött så jag skulle kunna gå och lägga mig direkt, men man kan ju kanske inte sova redan vid halv åtta för då vaknar jag väl inatt klarvaken. Men får väl hålla mig vaken nån timme sen så kan jag sova då. Här kommer lite bilder som sammanfattar kvällen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0