10 januari - gingerbreadoholic

2012-01-11 @ 01:41:13
1. I'm drunk, I suppose
Har knaprat i mig nästan en hel burk pepparkakor alldeles själv nu ikväll. Har haft ett litet Vampire Diaries-maraton också, så nu är jag ifatt (lite före till och med) och kan börja följa säsongen som går på tv från och med nästa vecka om jag inte vill se om avsnitt. Jobbigt bara att behöva vänta så länge...

Ska nog försöka krypa ner och sova nu faktiskt, orkar inte sova till klockan ett imorn. Ska nog ge mig på att städa här, var lite mer än en vecka sen sist och det blir ju dammigt så fort överallt när man slänger av och på sig kläder, en datorn som jämt står på, en katt som hårar... JAG som hårar... När man dessutom har svarta möbler så syns ju allt direkt liksom. Dessutom är det lite på tiden att jag börjar plocka ner julsakerna nu, i och för sig får nog stjärnan i fönstret vara kvar lite till men tomtarna känns ju lite förbi nu. Och likaså adventsljusstaken, soooo last year bokstavligen. Ska erkänna den egentliga anledningen till varför jag vill städa imorn - jag vill bara inviga mitt nya avkalkningsmedel i badrummet och se om det blir revolutionerande rent och blankt och att de fula fläckarna på golvkaklet försvinner. Man vet ju aldrig liksom.


Julen känns lite förbi nu trots att den riktiga snön kom först igår natt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0