10 januari - mina bästaste bästa kåmpizar

2012-01-10 @ 19:42:47
7. Lite bättre
HanaPee gjorde en najz liten presentation över sina vänner, så tänkte att jag ville kopiera det och göra likadan. All cred till HP alltså!



Så träffades vi: Vi hamnade i samma klass på gymnasiet! Andra dagen när vi skulle leta reda på våra skåp, upptäckte vi att vi nästan var skåpsgrannar, och när vi kort därefter när vi skulle käka lunch tog Johanna mig under armen och sen dess har det varit Allan & Leffe!
Tre egenskaper: Elak och hemsk (men rolig) humor, tar det mesta med en nypa salt och är en väldigt lojal vän.
Intressen: Shopping, shopping, shopping... Och godis! Och musik då.
Därför tycker jag om henne så mycket: Johanna har den där brutala humorn som ibland nästan är på gränsen till vad som är fruktansvärt och inte okej, det finns ingen som kan skämta om kineser och fula killar som hon kan! Och det är så jävla roligt. Sen är hon ju självklart väldigt snäll och förstående också, och väldigt mån om sina nära och kära. Och ett lika stort sockermonster som mig, om inte värre!







Så träffades vi: När jag var typ 7 år så flyttade min familj från Öland till fastlandet, och hamnade då i Smedby - en liten håla ca en mil utanför Kalmar. I min nya klass så fanns alltså Frida, och vi har varit lika goda vänner under alla dessa år vill jag påstå!
Tre egenskaper: Fantastiskt rolig, snäll som sjutton och känslosam.
Intressen: Musik (åh gud vad jag har varit med genom alla hennes musikperioder - har det inte varit musikaler så har det varit rock eller pop), djur och då helst hundar, katter eller hästar (som jag), och att partaja!
Därför tycker jag om henne så mycket: Alla mina vänner har någon slags humor som fått mig på fall - och i Fridas fall har hon en lite underliggande, bitter humor och lägger gärna och ofta syrliga kommentarer om folk som på ett eller annat sätt stör henne. Hon har även en skön självdistans som gör att hon utan problem kan driva med sig själv och jag kan inte räkna alla gånger jag vikt mig dubbel av skratt över saker hon sagt om antingen sig själv eller andra! Dessutom är hon en väldigt känslig person på samma sätt som mig - väldigt snäll och omtänksam, vill vara alla till lags och kan ha sjuka humörsvängningar som jag bara tycker är charmigt!





Så träffades vi:
Malin hamnade i min klass i gymnasiet , och eftersom hon är en sån lätt människa bara föll det sig naturligt att jag och typ alla andra blev vänner med henne!
Tre egenskaper: Har lätt för att skratta, extremt utåtriktad och väldigt generös.
Intressen: Allt som innebär party, alkohol och roliga mäniskor. Samt sex, skytte och smycken!
Därför tycker jag om henne så mycket: Malin är den där människan i varje gäng som gör alla kompletta på något sätt! Hon är väldigt rolig och har lätt att ta för sig och skaffa nya kontakter, hon är ultimat att festa med eftersom hon bidrar med härlig stämning och är lojal mot vännerna när vi är ute, men lackar heller inte ihop om nån vill gå hem tidigare - hon hittar alltid någon annan att fortsätta festa med (främlingar eller ej). Allt detta samtididigt som hon är en väldigt generös, godhjärtad och djup människa på insidan som man kan ha riktigt bra samtal och diskussioner med, och som man vet alltid ställer upp om det kniper.




Så träffades vi:
Linda är också en gymnasievän, men vi hittade inte varandra förrän i tvåan egentligen... Och det är faktiskt ganska luddigt hur det faktiskt k om sig att vi började umgås. Men jag tror det sa klick första gången jag var hemma hos henne och skulle röka under fläkten, och tändaren var inställd på "SUPERLÅGA". Brände bort näshåren. Memory forever!
Tre egenskaper: Älskar att leva livet till fullo, grymt givmild och pålitlig
Intressen: Manliga ting som bilar, baslådor och öl. Eller smaksatt sprit. Alkohol i vilket fall, HAHA.
Därför tycker jag om henne så mycket: En av de starkaste människorna jag känner. Hon reser sig alltid och fortsätter, oavsett hur mycket bakslag hon f år, och det är så beundransvärt! Dessutom är hon riktigt rolig och sådär generös och givmild och ska alltid bjuda på allt så fort hon får chansen, så att man nästan blir generad över hur hon skämmer bort en haha!




Så träffades vi: Detta är en ganska rolig och udda historia... Vi har gått i parallellklass sen lågstadiet. Och jag tyckte redan då att hon var sinnessjukt jobbig - för att göra en lång historia kort så var hon någon jag undvek. När vi sen hamnade i samma klass i högstadiet så blev det helt enkelt jag som umgicks med henne på lektioner och raster eftersom jag inte kunde säga nej, och jag minns att halva högstadiet var så jääävla jobbig för jag kände mig så tvungen att umgås med henne och jag tyckte hon var så jobbig för att hon alltid skulle hålla på och pilla i mitt hår och ha någon slags närkontakt hela tiden, hahaha. Sen hur det nu föll sig, så efter ca 1½ år så följde jag väl med henne hem nån gång efter skolan (kunde ju inte säga nej), och så blev det bara att vi umgicks mer och mer. Och antingen var det jag som van de mig eller så var det helt enkelt hon som blev mer som mig, för till slut så insåg jag en dag att hon faktiskt var jävligt schysst och verkligen någon som alltid ställde upp. Och det var väl efter att jag erkänt för mig själv att hon faktiskt var en bra vän, som allt det andra lossnade och vi faktiskt blev vänner på riktigt. Så påtvingad vänskap behöver inte alltid vara något negativt, HAHA. Nämen, hon är faktiskt min allra bästa vän idag. Och det har jag ju bara hennes envishet att tacka för!
Tre egenskaper: Riktigt rolig, tycker om att synas och höras, associerar i princip ALLT till nåt sexistiskt. Man kan inte säga nåt utan att hon ska referera till nåt som har med sex att göra, hahhaa!
Intressen: Att göra ovanliga och roliga saker i köket (nu menar jag matlagning Sofie, och inte sex!), att hålla igång och röra på sig, att träffa vänner och läsa bloggar. Hennes bokmärkeslista är nästan lika lång som min (nu var det inte heller sex det handlade om ;)).
Därför tycker jag om henne så mycket: Sofie är precis som mig. Vi skämtar om samma saker, vi har alltid samma åsikter i pricip... Så skönt att diskutera med henne eller ventilera problem med henne för jag får alltid medhåll oavsett vad jag säger, haha det är jätteskönt för jag tycker om att ha rätt XD Vi tycker om samma sorts musik (nästan), vi har fotografering som intresse även om det inte blivit så mycket med det nu på senaste... Ja alltså allt med den mäniskan är precis som jag, och det är så SKÖNT att det är så för det finns ingen i hela världen som förstår mig så bra som hon gör. Jag är övertygad om att vi kommer fortsätta vara vänner hela livet ut, och att vi kommer fira högtider som midsommar, nyår osv ända tills vi sitter bredvid varandra på hemmet. :')

 


Kommentarer
Postat av: leffeeeeee

HAHAHAHA, kineserna xD

nej men åh va fint :') tack och du är massa massa massa bra allan <3 PUSSSSSSSS

2012-01-11 @ 19:01:01
Postat av: Frida

Å Amanda, som jag saknar dig! Jag vill KRAMAS! <3

2012-01-13 @ 01:20:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0