17 januari - lite irriterad

2012-01-17 @ 17:15:11
1. I'm drunk, I suppose
Jag vet att jag tidigare "varmt rekommenderade" mina nya skor från Vivistyle.se för att de var ett väldigt bra budgetalternativ till Jeffrey Campbell's Lita. Tror nog jag vill dra tillbaka det.

Alltså skorna i sig var det ju inget fel på egentligen - mer än att högra klacken började lossna och kändes lös när man gick, efter bara två tillfällen. Om det är otur (brukar ju jag dessvärre ha i det mesta) eller dålig kvalité låter jag vara osagt. Mejlade Vivistyle den 8 januari, alltså samma dag som jag upptäckte detta med klacken, och berättade om mitt problem och hur jag skulle göra nu. Fick svar dagen efter, där de skrev att jag skulle mejla bilder på skorna och dess skada så de kunde göra en bedömning på om det var ursprungligt fel eller ett fel som uppkommit "pga mig" kan man väl säga (det var ju inte exakt så de skrev men ni fattar), och att de i så fall skulle skicka ett nytt par till mig inom kort.

Mejlade bilderna samma dag, den 9 januari, tillsammans med mina kontaktuppgifter och mobilnummer ifall de ville ringa hellre. Väntade på besked ifall jag skulle få några nya eller inte, men fick inget svar. Mejlade två gånger till utan svar. I det sista mejlet som jag skickade iväg i söndags, så satte jag helt enkelt hårt mot hårt och skrev att jag kände mig halvt om halvt lurad, då de halvt lovat mig ett par nya och dessutom uppmanade mig att betala för skorna som vanligt eftersom jag inte hade gjort det än när jag mejlade första gången. Och sen slutar de svara, klart man börjar undra om man bara blivit blåst liksom? Skrev också att det är förbryllande att ett professionellt företag (om man nu kan kalla dem det?) låter bli att svara på sina kunders mejl under en hel vecka, och att man borde vara mer rädd om sina kunder än så.



Igår fick jag svar - en vecka senare. Det kanske inte är jättelång tid, men jag tycker ändå det är riktigt dålig service. Och när det dessutom handlar om returer så borde det ju ändå ha lite viktigare prio, men tydligen inte...
De skrev att de bad så heemskt mycket om ursäkt, och att min storlek just nu var slut men att de inväntar en ny leverans på tisdag. Är det då idag, eller nästa vecka frågar ju jag mig? Men jag orkar inte ens skicka iväg ett nytt mejl och fråga för det lär ju ta hundra år innan man får ett nytt svar. Så får väl helt enkelt vänta och se nu.

Det som är det mest irriterande i det hela är att jag fyller år om lite mer än två veckor, och då vill jag ju helst ha de skorna eftersom de var så jävla sköna att gå i förövrigt. Ska bajsa på Vivstyle om de cpar mer för mig... /mogen&arg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0