19 januari - födelsedagsångest

2012-01-19 @ 03:21:35
1. I'm drunk, I suppose
Jag fyller inte år förrän om två veckor. Och jag börjar redan känna att jag bara vill ha det avklarat typ. Trots att jag fyller 20 - den "ultimata" åldern efter 18 och då stunden "äntligen" är inne då man får gå och handla sin egen alkohol på Systembolaget, då man ska leva sitt liv fullt ut och bara njutaaaaaaaaaaaaaaaaa. Varför känner inte jag så? Jag måste vara den tråkigaste soon to be 20-åringen som finns. Har ialla fall planerat att ha en maskeradfest tillsammans med Linda som fyller år den 29 januari (tre dagar innan mig), blir troligen lite större än vad jag hade räknat med men vad gör det egentligen?

Klurar just nu på vad jag ska köra på för utklädnad - sailor, army och catwoman står på listan. De första två troligen, gäller ju bara att välja... Och jag hade tänkt att sy dräkten själv. Behöver ju inte vara så svårt? Måste bara skaffa mig tyg och sånt, får åka till Hemhörnan med farmor nån dag och shoppa haha! Måste dock göra mig en skiss och se vilket som blir enklast att göra, egentligen spelar det inte så stor roll om det blir sjöman(kvinna) eller militär-brud eftersom jag hade tänkt utforma dräkten på typ likadant sätt med bara några detaljer som skiljer dem åt, men sailor blir kanske snäppet svårare egentligen... Aja jag får se hur jag gör. Ska jag köra på militär-brud så måste jag ju skaffa mig en såndär officerar-hatt, och de är ju snordyra. Kanske kan låna en av nån? Någon som känner sig villig att låna?

Känner även för att förtydliga att jag inte tänker haka på "sexig brud"-stilen i år... På ett sätt är det så tråkigt, för att utklädnadskläder för kvinnor handlar bara om att det ska vara sexigt - t.ex sexig sjuksköterska, sexig polis, sexig häxa, sexig tomte... Asså finns det några kostymer för kvinnor som inte slutar strax under röven och ska avslöja så mycket som möjligt av tuttarna? Inget fel med sexiga utklädnadskläder för det kan absolut vara kul ibland, men så tråkigt att det BARA finns sånt för tjejer. Är det pinsamt att klä ut sig till nåt som inte definerar "sexigt" för tjejer, eller vad? Fattar ej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0