21 januari - något som får hjärtat att bulta lite extra

2012-01-21 @ 16:40:10
1. I'm drunk, I suppose

Dans.

Jag var så lustig när jag var liten. Började med flera olika fritidsaktiviteter men sen slutade jag alltid. Fast nu när jag tänker efter så var det nog egentligen pga Frida S som jag följde med på alla dessa saker bara för hon började, och hon tyckte väl att jag skulle börja också. Men sen tröttnade jag alltid, och jag ångrar det som fan nu. Både ridningen och dansen är något som jag verkligen hade uppskattat nu, det vet jag.

Och dans är något som jag känt nu i flera år att jag vill ta upp igen. Kan liksom inte beskriva känslan jag får när man ser folk dansa på tv'n eller nån annanstans - det liksom spritter till i kroppen på mig, jag följer med i alla rörelser i huvudet och jag vill liksom bara kasta mig in och vara med. Känslan av att gå in i sig själv och bara fokusera på det man gör, fan så jag saknar det.

Därför har jag nästan bestämt mig nu - jag fyller snart år. Och får jag några pengar, så ska jag lägga undan dem till mig själv och då eventuellt till dansen. För jag funderar verkligen på att ta upp dansen igen, ska bara våga ta beslutet om att det inte gör något om man dyker upp ensam, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0