26 januari - om hur bloggvärlden bara rasar

2012-01-26 @ 02:47:49
1. I'm drunk, I suppose
Blir så besvärad över hur 14-åriga tjejer använder sina "mörka familjehemligheter" för att locka folk till att läsa deras bloggar. Och nu menar jag alla de som fullkomligt har VIGT sin blogg åt sina hemska livshistorier om t.ex alkoholiserade föräldrar, våldtäkter, droger och död.

Och snälla förstå mig rätt nu, jag har absolut inget emot att människor är öppna i sina bloggar osv om såna saker och kanske använder det som en ventilation - skrift kan många gånger vara bra om man behöver bearbeta saker! Men på något sätt upplever jag det ändå som en "ful" genväg till att snabbt skaffa sig många besökare, kommentarer och kanske en bloggkarriär... Förstår ni? Det känns nästan som att alla dessa stackars tjejer tror att det är enda vägen till att skaffa sig en "framgångsrik" blogg, genom att skapa ett uppseendeväckande namn som "VÅLDTAGEN SOM 11-ÅRING & MISSHANDLAD AV MAMMA HELA MITT LIV" eller "MIN FAMILJ DOG I EN FLYGKRASH".

Och asså självklart tycker jag ju synd om dessa människor. Verkligen. Det är ju jättehemska grejer de varit med om. Och som jag skrev tidigare - jag förstår om man tycker det underlättar sin bearbetningsprocess genom att skriva om det. Och att andra som kanske varit med om samma sak känner sig mindre ensamma! Men det känns så tragiskt att man ska behöva ha en rubrik i Caps Lock om den absolut sorgligaste händelsen i sitt liv, och låta det vara den röda tråden rakt igenom hela bloggen istället för att låta det vara en av många olika saker som symboliserar dig som bloggare...

Liksom, låt inte det förflutna ta för stor del av nuet. Och utnyttja det inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0