31 januari - etta på min Svarta Lista

2012-01-31 @ 16:09:44
1. I'm drunk, I suppose


Ni som följer, vet ju vilket skit jag haft med företaget Vivistyle, som tydligen kollar sin företagsmejl som mest en gång i veckan eller något... Nu sätter jag den på min svarta lista. (JA en sån har jag!) För att göra en lång historia kort, så tar jag det i punktform för att få en bättre överblick hur det hela gått till:

1. 26 december - beställer ett par skor.

2. Framme 2 januari. Nöjd med leveranstiden då det stod att det kunde ta mellan 14-21 dagar.

3. Den 8 januari upptäckte jag att de gått sönder i klacken efter endast två användningstillfällen. Mejlade direkt om problemet och frågade om jag kunde få ett par nya, och hur jag skulle göra med betalning då de skulle betalas den 12 januari.

4. Fick svar redan dagen efter (9 januari) om att jag skulle betala som vanligt, och att jag skulle mejla bilder på skorna för att de skulle avgöra om det var ursprungsfel på dem - i så fall skulle jag få ett par nya skickade till mig. Mejlar bilderna.

5. Betalar skorna den 10 januari.

6. Tystnad. Mejlar igen den 12 januari och frågar om jag får ett par nya eller inte.

7. Skickar ytterligare ett mejl den 14 januari. Börjar fundera på om de blåst mig.

8. Får svar tisdagen den 17 januari (åtta dagar sedan jag senast hörde av dem och tre mejl senare). De ber så hemskt mycket om ursäkt, och beklagar. Min storlek är just nu slut men de väntar en ny leverans nästa tisdag, och de ska skicka dem så fort de fått in dem. Bra tänker jag, då slipper jag tänka på det.

9. Tisdagen veckan efter (den 24 januari) passerar. Hör ingenting från dem.

10. Mejlar dem natten mellan den 25/26 januari och undrar hur det går.

11. Tröttnar på fredagen den 27 januari och skriver ett långt mejl om att jag är superbesviken på deras service, och att jag har full förståelse för att det kan bli försenat med leveranser osv, men att det då är min rättighet som kund att bli informerad om detta. Tillägger även att om jag inte får ett svar så kommer jag anmäla dem.

12. Inget svar över helgen. Fick svar idag den 31 januari, där de ber om ursäkt att svaret har dröjt, att min storle inte är i lager och att nästa leverans väntas i mitten av februari. De skriver även att de kan göra en återbetalning till mig (OJ TACK, KAN NI?!?!?!) om jag ger dem mina kontouppgifter.

13. Skriver tillbaka att jag gärna vill ha tillbaka mina pengar, och bifogar mitt kontonummer.


Förstår inte hur de kan driva ett företag och svara på såna här viktiga mejl en gång i veckan? Har fått tre svar av dem, och då har jag mejlat dem sammanlagt 7 gånger om detta. Jag hade haft förståelse om jag blivit informerad om vad som händer, men att gå och vänta på ett par skor i två veckor som man blivit lovad och sen få reda på att de inte finns i lager FÖRST NÄR MAN SJÄLV FRÅGAR.... Tycker det är så jävla dåligt. Om de nu visste att de fick in en leverans så borde ju jag vara en bland de första på listan att bli tillskickad ett par sådana innan man skickar iväg nya ordrar som andra beställt efter mig? Jag får liksom inte ihop det. Men nu skiter jag fan i detta, tycker inte det är värt 549 kr att behöva vänta såhär länge på att få returnera ett par skor som kanske inte håller mer än två gånger de heller. Vågar liksom inte chansa.

Tänker heller inte rekommendera detta företag till någon annan. Ialla fall inte om ni vill ha era varor snabbt, och är säkra på att ni inte behöver returnera. Sämsta jävla servicen jag varit med om.

BLACKLISTAD.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0