9 januari - hoppas på en happy vår detta året!

2012-01-09 @ 17:24:38
1. I'm drunk, I suppose
Nu efter jul så börjar jag direkt längta efter våren. Eller åtminstone liite varmare väder. Jag tycker ju som sagt inte om sommaren särskilt mycket, jag trivs bättre med att kunna anpassa min kroppstemperatur efter antal kläder jag har på mig, och inte behöav klä av sig till halvnaken och ändå vilja dö av värmeslag... Nej usch. Men vår får det gärna bli! Däremot så vill jag helst slippa min vårdepression detta året, har kommit till insikt med att jag har en sån varje år. Brukar inträda någon gång efter att jag har fyllt år i februari och sen hålla i sig tills den "riktiga" våren sätter igång och då det nästan börjar kännas somrigt i luften. Så ungefär mellan mars-maj, nånting. Värdelöst egentligen, fattar inte heller varför men är väl troligtvis nåt om att både jul, nyår och min födelsedag har passerat och att det då känns extra länge tills nästa rolighet inträffar, dvs sommaren. Kan ju även ha nåt att göra med att skolan började igen i början av januari och att de följande månaderna bara gick ut på att längta sig igenom fram till juni då man fick sluta för terminen. Vet ju inte om den senaste teorin stämmer då detta blir min första vår utan skola, så det lär vi väl märka.


Börjar sakna min skinnjacka som fan nu också.. Tycker om att bylsa på mig den över en tjock hoodtröja med en kort kjol, tunna strumpbyxor och knästrumpisar. Plus mössa. Helst all black, för det finns fan inget finare att matcha svart med än svart. Ska försöka komma igång med mitt hatt-användande detta året med, och sen har jag ju en stark önskan om att få äga mig ett par riktiga Jeffreysar trots att jag ändå har ett par liknande. Jag antar att det är så det är att vara skonarkoman! Fick förresten svar idag på mitt mejl om att jag skulle skicka bilder på skorna så att de kunde göra en överläggning, och att om de ansåg sig vara fel på skon så skulle de skicka hem ett nytt par till mig inom kort. Så hoppas ju verkligen de ser att det är fel på högra skon och att jag får hem nya snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0