8 mars - den där jävla arbetsförmedlingen...

2012-03-08 @ 21:23:17
1. I'm drunk, I suppose
Tänkte viga ett inlägg åt min frustration över arbetsförmedlingen. Såhär ser situationen ut:

Jag har varit arbetslös sen juni, dvs jag har inte gjort nåt alls.
Har jag sökt några jobb? Knappt.
Har jag hört nåt från arbetsförmedlingen? NEPP ?!


Grejen är den att när jag senast var där (i november...) så skulle jag få en jobbcoach, jag skulle få praktik och bli kallad till ett möte ca 1-2 veckor efteråt. Har inte hört ett smack från dem sen dess, och det har ju inte gjort mig nåt i och för sig.

Däremot, så fick jag ett brev hem om att jag skulle på möte där i måndags. Gick på det, var där i max 5 minuter då hon hörde om hur allt gick osv - jag svarade ärligt som det var att jag i princip aldrig får tummen ur röven att söka jobb. Två dagar senare får jag ytterligare ett brev därifrån - så nu ska jag alltså på nån jäkla info-mässa imorgon, samt att söka ett jobb i fucking Mörbylånga (?!) som barnskötare. Och för er som inte kommer från Kalmar, så kan jag berätta att det är x antal mil dit, och tar typ två timmar allt som allt (om inte mer!) från Blomstermåla där jag och mannen bor, då vi bor utanför själva Kalmar... Det är dessutom heltid, vilket innebär att jag kommer få pendla den där jävla sträckan fem dagar i veckan.

Tänk såhär: om jag jobbar mellan 08:00-16:00, måste jag åka hemifrån kl 05:55, och är hemma till kl 18:00. Alltså fyra timmars bussresa varje dag! Och väl hemma ska man käka och försöka varva ner innan man måste sova vid senast 22:00 för att orka. Alltså vad kommer jag få för liv?!?!?!?! Alltså en sak om jag hade bott inne i stan för då hade det ju funkat, men asså fan... Jag som är så morgontrött. Jag kommer dö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0