1 september - saker jag gör när jag inte bloggar

2012-09-01 @ 22:47:00
1. I'm drunk, I suppose
- Går runt och svär över att jag inte får ett "ordentligt" jobb.
Trivs ju överdrivet mycket på fiket, men det är ju bara ett extraknäck och jag behöver verkligen komma upp i en heltid. Vill inte sitta hemma och leva på bidrag, som många tror man gör av ren lathet när man varit arbetslös länge. Telenor sket sig, trots tredje försöket och först blev jag jätteledsen och fett depp, men sen ryckte jag upp mig och vaknade dagen efter med världens "jävlar anamma" och kände mig ändå oslagbar. Jag är ingen idiot och bara för att det inte står i mina papper att jag jobbat si och så länge och på olika ställen, så betyder inte det att jag inte fixar att sitta i kundtjänst + sälja abonnemang till kunder. Jag är fan en av de mest serviceinriktade mäninskorna man kan hitta. Jag är artig, trevlig och SJUKT ENGAGERAD i det jag åtar mig. Dessutom är jag ju rolig som fan. Ska skicka ansökan igen och visa dem, får jag det inte ska jag hitta nåt annat och bli BÄST. Jag är tamejtusan inte värdelös.
 
- Bakar som en dåre.
Haft en citron-cheesecake i kylen som räckt i nästan en vecka (OMG?!), nu är den dock slut så idag passade jag på att göra brownies som blev skitgoda. Tror jag - har bara smakat lite smulor från plåten under tiden som jag la över dem i en burk. Åt mig alldeles för mätt på tacos nämligen.

- Sover.
Alltså jag förstår ej vad som hänt?! Är liksom dödstrött hela tiden. I förrgår gick jag och bäddade ner mig vid 19:00, HELT SANT även om jag inte somnade förrän ca 22:00 då... Men ändå! För att inte tala om vilken gegg-hjärna jag har de första 3 timmarna på morgonen innan jag vaknar till liv på allvar. Enda dagen jag faktiskt vaknade pigg var igår morse ( kl 05 dessutom...), råkade dock somna på bussen till jobbet och sen var jag helt död resten av dagen. Ögonen har svidit som fan hela dagen idag, men tror det beror på att jag hackade världens värsta lök också haha. Fick ropa på chefen som fick ta kunderna som råkade komma just då, kunde inte visa mig för mascaran bara rann. HEHE.


Har förövrigt nästan köttat min tumme idag, högg mig av misstag på en gaffel som kom in under mer än halva tumnageln, så nu är den helt öm och spänd. /blodförgiftning nästa




Och hur konstigt känns det inte att det redan är första september idag?? Invigde detta med nya halsduken som jag dock inte kunde ha på mig hem eftersom det sjukt nog blev väderomslag och sommarvärme... Tycker det kan bli riktig höst nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0