12 september - livrädd

2012-09-12 @ 12:58:58
1. I'm drunk, I suppose
Skulle ha en skön hemmadag ensam, bara jag och katten. Skulle baka muffins. Hittar en vit larv, knappt 1 cm lång i muffinsformen.

....
.....
..
 
Jag har sån sjukt fobi för insekter. Spindlar, visst - men insekter som skalbaggar och larver är nog nästan snäppet värre. Blev först skitnojjig och ringde mamma, hon sa att jag skulle städa ur skåpet och slänga allt mjöl osv. Bara det att jag inte har nåt sånt i det skåpet!! Bara te och vaniljsocker/bakpulver, men teet har jag kollat igenom och det verkade okej och vaniljsockret och det är det ju lock på så det borde väl inte vara nåt i det?

Plockade ur skåpet ialla fall, och när nästan allt var ute så hittade jag en till! Och då fick jag verkligen panik! Frågor som nu uppstår:

- Vart kommer de ifrån?
- Vad är det för slags larver?! Mardrömmen vore ju mal.
- Finns de i andra skåp?!
- Finns det i min säng? I min kudde? I mattan? I garderoben?
 
Sitter nu alltså här hemma och vågar knappt vara i min egen soffa. Helt förstörd är jag. Ringt och storgråtit till både mamma, pappa och min farmor, vad ska jag ta mig till?! Och jag som skulle baka. Stor risk att jag kommer våga det nu liksom.... Och pappa ba "Rensa ut det andra skåpet också och kolla i mjölpåsarna osv", jag känner FUCK NO, vill inte ens gå in i köket nu, känner mig helt galet äcklad av att jag har djur i skåpet. LARVER. Fyhelvete. Och jag är liksom inte den som är den, jag blir inte äcklad av särskilt många saker. Skulle utan problem kunna plocka hund- och kattbajs med bara händerna, se på när 10 personer fontänspyr, städa en sunkig toalett som luktar avlopp.... Bara jag slapp se en larv igen.

Det som jag är rädd för också - att jag ska stöta på fler i andra skåpet. Vill på nåt sätt inte veta fast jag vet att jag måste ta reda på det då det gäller livsmedel och det skulle ju knappast kännas bättre av att man KANSKE har larver i det skåpet också. Det är ju bakom/över fläkten som larv-skåpet är, vilket kanske skulle kunna vara en naturlig förklaring på vart de kommer ifrån. Kommer ju aldrig mer ha nåt i det skåpet vill jag lova.
 
"Är inte mannen hemma då", NÄÄ det är ju också så jävla typiskt! Han är på utbildningen och ska gymma efteråt, vilket betyder att han inte kommer vara hemma förrän kl 22 ikväll. Herregud, hur ska jag överleva?! Vill knappt vara kvar här hemma längre. USCH.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0