13 september - kirrat gymkläder bara för att känna peppen

2012-09-13 @ 18:26:51
1. I'm drunk, I suppose
 
Bakade mina favoritmuffins ur denna boken igår - de som är på framsidan. Och de är precis lika goda som det ser ut! Men sen vaknade jag imorse och ba... "usch" ? Aldrig känt så förut. Fick någon slags insikt i att jag är trött på allt socker.

Jag tror faktiskt inte många förstår att jag verkligen lider av ett beroende. Skämtar en hel del om det, och det är inte så att jag hymlar om det heller eftersom det inte märks sådär på utsidan. Men jag vaknade imorse och kände plötsligt att det är ohållbart nu... Liksom, jag MÅSTE ha nåt sött med mig hem varje gång jag är i affären. Även att jag kanske inte är sugen på det just då, för jag vet att jag kommer bli senare. MÅSTE ha något varje kväll - bakar jag inte något och redan har i kylen, så köper jag något ur affären. Nu har jag även börjat "köpa på mig", dvs jag har flera sötsaker hemma, jag typ hamstrar. Som just nu: jag har både muffins, en 200 grammare Marabou, popcorn.... Tidigare nöjde jag mig med en sak och tog det dag för dag, nu planerar jag längre framåt. För att inte tala om hur jag verkligen ökat i intag. Känner mig pluffsig och "mjuk", många hör mig säkert säga att jag jämt är så trött och det är väl troligen pga detta... Men nu ska det bli ändring.

Mamma ringde mig häromdagen och frågade om jag ville komma igång och gymma med henne. Och det blev jag jätteglad för, trivs att umgås med min mami och man blir ju liksom taggad när folk runt om kör igång med träningen, som Christopher till exempel. Så därför gick jag idag och köpte mig nya tights, skor (som var på rea!!) och en braaaa. Nu vet jag ju att jag kommer vilja använda det, haha! Så denna gången ska det bli av på riktigt. Bjud mig inte mer på godis nu, haha!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0