2 september - alltså min balkong nu...

2012-09-03 @ 15:00:00
1. I'm drunk, I suppose

Bild tagen av Sofie
(inte alls arrangerad; "Stå där och låtsas peta i blommorna!")

Drog med mig bästis till stan i tisdags för kinesmat och växt-shopping. Är det inte lite vuxenpoäng att gå och handla blommor själv? Tantpoäng kanske? Sofie är dessutom den perfekta människan att ta med till såna ställen eftersom är lika road som jag, så då gör det inget att man står i typ hundra år och funderar på om man ska kombinera sin ljung med bollkryss eller lila prydnadskål.

Blev till slut lila och vit ljung i balkonglådorna och sen en ljuslila höstaster till en kruka vid sidan om. Aster vet jag luktar så jäääävla gott när man klipper av blommorna och ställer in dem för att torka, det är som att blomman börjar dofta först när den dör haha.... Fast egentligen ska man ju plantera såna ute i en rabatt så att den kan komma tillbaka år efter år och att den blir skithög och grejer, men jag får helt enkelt nöja mig med det jag har. Nya krukor från IKEA också,  lite jobbiga att plantera yviga blommor i samt att vattna då vattnet typ rinner ut ur hålet högst upp haha. Man får vara långsam! Men fint är det nu.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0