20 september - dagens planer

2012-09-20 @ 11:29:30
1. I'm drunk, I suppose
 
Ska till Arbetsförnedringen idag på möte... Och ja, det är meningen att min klang ska låta lite negativ. Tycker verkligen inte om det. Har blivit dåligt bemött från första gången jag satte min fot där inne, men jag kan ändå vara nöjd med att jag ändå inte blivit lika dåligt behandlad som andra jag känner.
 
Det känns som att det enda AF gör, är att vara en extra mydighet som egentligen inte gör nåt särskilt mer än pappersarbete. De förmedlar inga jobb. Och mot vissa är de skithårda mot, medan andra (typ mig) har de varit jätteslappa med och knappt pratat med. Efter att jag hade varit inskriven i över ett halvår så fick jag till slut en handläggare. Kändes under denna tiden som att jag inte alls hade någon speciell kontakt på AF dit jag kunde vända mig med frågor. Min handläggare har jag haft två personliga möten med under hela tiden, och då har jag varit inskriven i ett och ett halvt år. Fick en lapp hemskickad i våras med tre frågor - "har du något sommarjobb?", "har du vanligt jobb?", "har du övriga frågor?". Skickade aldrig in den, och det är ingen som har hört av sig heller angående det. Tycker det är löjligt att jag ska behöva posta en lapp till dem, när det är hur enkelt som helst för henne att bara ringa upp mig och ta max 5 minuter av sin dag till att höra med mig om sånt. Man har ju en handläggare av en anledning...

Sen blev jag inskriven på Folkuniversitetet av dem, trodde jag skulle på jobbcoachning för det var var de sa, och så kommer man dit och så visar det sig att det är som en skola där man ska befinna sig 5 dagar i veckan... HELTID. Och alla var lika oförstående. Vi blev bara ditslussade, informationen fick de på Folkis stå för. Där har jag däremot trivts bra, jag har verkligen fått hjälp med det jag behöver. Men just nu har jag fastnat där man känner att det jag gör på Folkis två dagar i veckan kan jag lika gärna göra hemma. Vi sitter liksom bara vid varsin dator, två timmar om dagen, och letar eventuella jobb. Som att det finns överflöd av det liksom...

Och jag vet ju att idag kommer vara som alla andra gånger man besöker AF.
"Söker ju några jobb? Vilka då?"
"Hur tänker du dig att du vill fortsätta?"
"Är du intresserad av praktik?"

Åååhh... Så tröttsamt. Men jag ska ialla fall be om att få börja en av deras kurser inom service och så får vi verkligen hoppas att det går igenom. Annars blir jag arg på riktigt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0