25 september - vad jag har i min väska

2012-09-25 @ 11:54:48
1. I'm drunk, I suppose
 
Och nu blev bilden lite muppig, men vi behöver inte låtsas om det mkey?

Ialla fall, här har ni vad jag går runt och släpar på i min väska! Och den är inte särskilt stor ska ni veta. Dragkedjan har till och med börjat ge med sig nu för att jag proppar den så full och sen tvingar igen dragkedjan, haha för jag är så nojjig att nån ska ta nåt ur den ifall jag lämnar den öppen.

1. Sak nummer ett, är pennor. Både bläck och tusch. Viktiga grejor!

2. Diverse papper. Typ kvitton, gamla räkningar som redan är betalda, informationspapper... Alltså mest skit.

3. Sminkväskan, som behöver bytas ut till en större. Här i har jag mitt basic smink, sånt som jag använder varje dag. Skitgammal är den där sminkväskan förresten, använde den till och med som pennskrin i högstadiet! Står faktiskt "Amanda 7B" på ena kortsidan skrivet med silverpenna, HAHAHA.

4. Axe bodyspray for women. Använder den som en vardagsparfym, den är inte lika tung som en parfym och därför får jag inte ont i huvudet lika lätt som jag annars kan få då jag är lite känslig för starka dofter. Däremot är den helt sinnessjukt stark precis när man sprayar, herregud astma!

5. Hårspray, obligatoriskt att ha i väskan även fast jag inte använder det särskilt ofta. Nästan slut dessutom, haha.

6. Passet, eftersom jag inte har nåt ID-kort. JAG VET, har aldrig haft nåt och kommer troligen inte skaffa förrän detta går ut nästa år heller.

7. Smycken i mängder! Har som en liten "börs" där jag lägger mina smycken för att hålla reda på dem, men oftast ligger de i botten på väskan och skramlar ändå...

8. Nagellack. Ligger alltid i väskan för jag målar oftast naglarna hos andra, haha... Och då är det svart som gäller! Nyaste matta topplacket ligger även där, men det är för att jag inte orkat ta ur det än.

9. Hårborste. Använder just denna väldigt sällan då jag har två stycken, men jag glömmer alltid att ta med en borste när jag ska sova hos farmor eller pappa och då är det lika bra att ha den där liggandes i väskan.

10. Paraply, som är jävligt trasigt och som jag nästan aldrig behöver använda... Men när det väl behövs är det guld värt!

11. Nycklarna!

12. Plåster. Ett måste i min väska, eftersom jag alltid får skoskav i tid och otid så det är därför.

13. Solglasögon som jag egentligen borde plocka ur nu, de har dessutom gått sönder men det är väl inte så konstigt när de ligger längst ner i botten på väskan haha.

14. Mina favorittuggummin med ett tuggummi kvar i. Brukar alltid försöka ha det i väskan!

15. Idominsalva (you never know when you need it!), deodorant och parfym från Ed Hardy.

16. Nagelfilar som ligger kvar sen jag fixade gelenaglar hemma för några veckor sen... Också nåt jag inte orkat plocka ur, haha!

17. Lakrits. Perfekt när man är påväg hem och lite hungrig haha!

18. Mineralfoundation från True Match, ett beige-brunt läppstift från Viva la Diva, ett knallrött från Make Up Store, ett hallonrosa läppglans från Colour Workshop, samt fickspegel för att se vart man applicerar läppgucket haha!


Kommentarer
Postat av: Sofie

SV: Haha åh! Men vet du, då tycker jag att du ska beställa en från Ebay :D:D

Svar: Jaa, det är nästan bud på det! Var den dyr eller? :o
Amanda

2012-09-25 @ 15:09:54
URL: http://themusicneverstops.blogg.se
Postat av: Sofie

Näää tror jag betalade runt 150 med frakt oså :)

Svar: Åh, det var ju väldigt överkomligt! Ska ta mig en kik då, tack för tipset! :)
Amanda

2012-09-25 @ 20:50:18
URL: http://themusicneverstops.blogg.se
Postat av: Sofie

Här är direktlänk till just den jag köpte:
http://www.ebay.co.uk/itm/Punk-Goth-Hand-Skeleton-Devil-Talon-Claw-Linked-Ring-Hoop-Bracelet-Bangle-Rock-/320962819656?pt=UK_Jewellery_Watches_CostumeJewellery_CA&hash=item4abadff648#ht_4979wt_1037


:))

Svar: Åh, superschysst! Tack så jättemycket :D
Amanda

2012-09-25 @ 21:58:49
URL: http://themusicneverstops.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0