26 september - åh ljuva semesterersättning

2012-09-26 @ 11:56:31
1. I'm drunk, I suppose
Hade lite ångest över att mina pengar inte skulle räcka till nu denna månaden till de saker jag hade planerat, bl.a det här med gymmet. Och sen fick jag snällt betala min egen mobilräkning eftersom pappa tyckte det var helt galet att jag köpt SMS-biljetter till tåget/bussen för över 1000 kr, vilket det självklart är! Herregud, hur kan det bli så dyrt?! Så jag förstår varför han inte ville betala den åt mig, och nu eftersom jag inte jobbar mer så blev jag lite orolig att jag ska börja min höst med att gå back i min redan tajta budget...

Men så kom semesterersättningen! Och det var ju verkligen en positiv överraskning, haha. Så nu har jag betalat mina räkningar, och nu känns det mycket bättre. Jag brukar tänka såhär - man behöver inte ha mycket pengar, men bara man har så man klarar sig och kan betala sina räkningar. Då är jag nöjd! Självklart vore det ju skönt att ev ha några hundralappar extra varje månad så man kan känna att man kan leva lite mer brett, men jag är bara glad att jag får min ekonomi att gå runt. Trots att det egentligen är knappt och att man verkligen får planera upp exakt hur mycket pengar som ska gå till vad varje månad, det är ju lite tajt att leva på 3000 kr varje månad när man dessutom flyttat hemifrån. Men kom ihåg det barn - räkningar och mat är alltid nummer ett! Allt annat är en lyx.
 
 
Men alltså... Det är ju klart man skulle vilja ha mycket pengar ändå! Jag är ju ingen hycklare haha! Hade jag fått ett jobb och plötsligt börjat tjäna jättemycket pengar, så hade jag gett tillbaka mycket till min familj som tack för att de alltid ställt upp för mig. Rätt ska vara rätt liksom! Sen hade jag köpt en stor lägenhet till mig och mannen, och en hund!
 

Vad hade ni gjort om ni fick jättemycket pengar?
 

Kommentarer
Postat av: Jasmin Charkas

Skit fin blogg du har! Vad ska du hitta på denna veckan? :)
Har en tävling kolla in den!! ---> http://jaasses.webblogg.se/2012/september/tavling-vinn-en-design.html#comment (direkt länk)
-
Skulle varit bra om du svarade mig på min blogg så jag kan se kommentaren (det med den nya blogg.se designen)

2012-09-26 @ 17:03:02
URL: http://jaasses.webblogg.se
Postat av: Molly Bergström - UPPSALA

Godnatt och sov så gott :)
Hoppas du får en bra torsdagsmorgon :D

2012-09-26 @ 22:04:28
URL: http://mooollys.se
Postat av: SAGA NILSSON

Fin blogg :)

Kika gärna in på min blogg och lämna en kommentar också! :)

2012-09-27 @ 11:47:50
URL: http://saganilssons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0