30 april - planterat i mitt fönster

2013-04-30 @ 12:25:33
1. I'm drunk, I suppose
 


Som jag tidigare nämnt så är jag ju ute lite i sista stunden med det här, men om man ändå tänker på hur sen våren har varit detta året så tror jag ändå det är en lagom tid att börja så sina små frön så de hinner växa upp och bli starka innan jag planterar ut dem.
 
I lådan till vänster så är det en jättelustig blomma som Christopher valde - den hette "Blå Passionsblomma" och ska tydligen bli nån klätterväxt med de skummaste blommorna jag någonsin sett... Så vi får väl se vad det blir för en mutant sen när den växer upp.

I lådan till höger så satte jag petunior - den vita med djupt lila i mitten var verkligen skitläcker tycker jag! Sen satte jag rosa-vita dubbla petunior bredvid i samma låda, tanken är att jag ska blanda dessa i mina balkonglådor sen när jag planterar ut dem.
 
Sen har jag paprikafrön och tomatfrön som jag måste sätta denna veckan också, men jag hade bara en liten snutt jord kvar sen förra året så det räckte inte till. Får köpa en ny säck, måste ju ändå ha ny jord till utplanteringen sen! Ska bli jättespännande att se detta växa upp nu, IIH! Jag är ju inte direkt känd för att ha några gröna fingrar, men mamma är ju världsmästare på att driva upp sina egna växter så får väl ringa henne om det går åt skogen hahaha...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0