15 januari - tillbaka på banan

2013-01-15 @ 18:46:05
1. I'm drunk, I suppose
Hej kompisar! Länge sen nu men jag behövde en liten paus. Så kan det bli ibland!
 
Är nu inne på andra utbildningsveckan på jobbet, och känslorna jag känner just nu är livrädd, smått sinnesförvirrad men taggad. Förra veckan körde vi produktutbildning mån-ons, torsdag körde vi egenutbildning på datorn och i fredags åkte vi buss upp till Stockholm med gänget för att gå på Eniro's årliga kickoff. Helvete vad dåligt jag mådde på vägen upp - blir ju åksjuk som fan i buss så de sex timmarna gick endast ut på att inte spy i bussen vilket jag undvek. Men jag varken sov eller åt förrän på eftermiddagen när vi väl kom fram, så resten av kvällen mådde jag relativt dåligt pga det sen. Men det var skitkul - konferens på dagen (vilket i och för sig var lite snarkvarning för oss nykomlingar som inte fattade särskilt mycket av företagsstatistiken osv), och på kvällen blev det middag med fest. Vilket var urtrevligt, med hög musik, prisutdelningar och nya människor. Jag och min rumskompis drog dock hem redan kl 23, jag var nykter och hon hade bara tagit något glas vin och ingen av oss kände att vi var där för att supa skallen av oss liksom, haha.
Bussresan hem dagen efter gick helt smärtfritt, tror stor del berodde på att jag var uppe i god tid och åt en stadig frukost och fick mer sömn än kvällen innan.
 
 

Kickoff - förrätt, scenen och folk, hotellrummet & hotellfrukosten dagen efter
(ja jag är en tråkig människa som äter knäckebröd när det serveras hotellfrukost)
 
 
Denna veckan har vi börjat med säljutbildningen, och redan efter dag två så känner jag att jag börjar få mer grepp om hur samtalet ska utformas. Vi har kört mycket rollspel mot varandra som ett riktigt säljsamtal, som vi sen fått spela in och sen lyssna på tillsammans i grupp. Det är ju nästan det värsta - när man är så jävla kass i början och så ska man behöva SPELA IN DET dessutom! Och som att förnedringen inte var färdig där så ska man behöva lyssna på skiten också, haha asså herregud vad jag har skämts både idag och igår. Nu fattar man ju vilken dialekt man har egentligen. Det svåraste hittills för mig har varit att ta reda på "kundens" behov, dvs ställa de rätta frågorna för att få ut så mycket info som möjligt för att jag ska kunna ge dem en så bra lösning som möjligt. Fan vad dåligt det går för mig på den punkten, men det är väl för att alla frågorna inte kommer naturligt än. Man hakar upp sig så mycket på vad man ska säga att man glömmer att lyssna på motspelaren, och sen när det är dags att ställa nästa fråga så har man ju inget att spinna vidare på för man inte har lyssnat. HAHA. Sjukt tufft jobb alltså, tro det eller ej. Kände nästan för att sätta mig nånstans och gråta av frustration idag för att jag inte sätter det direkt, men ryckte upp mig och pratade lite med kollegorna så blev det bättre direkt. Man hjälper varandra helt enkelt, och det känns skitbra.
 
Nu ska jag faktiskt sätta mig och skriva ett säljsamtal som vi gått igenom det idag, bara för att få lite repetition och få det samlat på ett ställe. Sen checkar jag ut för ikväll med True Blood innan jag somnar. Detta går bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0