23 januari - första samtalen på jobbet

2013-01-23 @ 19:18:57
1. I'm drunk, I suppose
Igår lyfte vi luren och det var med nervösa fingrar jag knappade in mitt första telefonnummer. Idag har vi ringt hela dagen för att få in nya kunder och vi har även fått tilldelat oss några företag var, med kunder som redan finns hos oss idag och som ska förlängas. Backar de så får man ringa in nya till samma värde för att hålla budgeten. Helst ska man ju höja dem också, haha kan bli knepigt men nu har vi övat hela dagen på invändningar så det kommer nog gå bra. Det är tufft, men riktigt kul när man kommer igång! Blir lite adrenalin i hela grejen av att ringa ett företag, jag blir ju skitnervös inför varje samtal eftersom man inte är riktigt slipad än. Och så vet man inte vad det är för nån som svarar - fick en idag vars företag varit inaktivt i 6 år och så slängde hon argt på luren. Hehe. Men det är ju det som gör jobbet roligt! Människorna.
 
Har precis avnjutit soppa och smörgåsar, är nu DÖ-SLUT så funderar högst allvarligt på att gå och lägga mig nu trots att klockan bara är lite efter 19.00 ... Har pratat med både pappa och farmor idag med, och de hade förslag på en lägenhet till mig och C som vi kunde få ta över relativt snart genom kontakter. Drömläge ovanför Aima i Kalmar, en 1:a i och för sig men den ligger på 44 kvadrat och det är ju LITE mer än det vi trängs på idag (27 kvadrat...). Hyran var inte alls så farlig heller - 4.600 kr/mån och delar man den på två är det ju månadshyran vi har idag. Men som sagt, minst en 2:a vill vi ju ha egentligen och med tanke på att det finns större lägenheter ute i Berga och Funkabo i Kalmar för nästan samma summor som denna så tvekar vi lite. Vi bestämde oss åtminstone för att kolla på den innan vi bestämmer oss, så vi får väl se!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0