21 juli - äntligen en ledig dag! Eller..?

2013-07-21 @ 11:10:50
1. I'm drunk, I suppose
Hur definerar ni en ledig dag? För vissa är det en dag när man är ledig från jobb, skola eller annan "måste-göra-grej" som man normalt sett gör annars i veckorna. Jag vet inte om jag bara är lat, men för mig är en ledig dag en dag när jag kan sitta hemma (helst inne, höhö) en hel dag utan att känna massa måsten. Tekniskt sett så ÄR jag ju ledig idag, men jag känner mig inte ledig eftersom jag vet att jag har andra saker som jag måste göra.
 
Om tre veckor får jag däremot vila! Tills dess:

 
 
Här är alltså min kalender. Det är den 21 juli idag, den är blåmarkerad som ni ser.
Allt som har med körkortet att göra, har en liten bil-ikon. Sluttestet på teorin måste göras senast den 2 augusti, men då jobbar jag så enda dagen jag har möjlighet till att göra det testet är på tisdagen.
Den 1 augusti flyttar vi!! Vilket vi ska klara ut på en dag, HAHA men det fixar vi!
Mitt teoriprov är den 5 augusti, och uppkörningen den 9 augusti. Jag är öppen med det här - kuggar jag så får det väl bli så. Inte så mycket att göra åt. Knappast så nån kan klandra mig för det heller egentligen om jag ska vara ärlig, haha!
Och så massa jobb däremellan.

Har ju aldrig känt mig så tacksam innan som jag är nu över att jag inte gått upp +20 kg och att jag har en lätt graviditet, hahahaha! Nu ska jag göra teori, sen i eftermiddag bär det av till pappa - börjar ju 07 imorn och det finns ingen anslutning med buss hemifrån så tidigt så får övernatta i Kalmar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0