28 juli - babyshower!

2013-07-28 @ 22:32:00
2. Gravid
Fick mig århundrates överraskning idag...
 
Mamma berättade redan för typ en månad sen att söndagen den 28 juli fick jag inte boka in något, för då hade hon nåt planerat med mig! Något hemligt, tydligen. Och oj vilket "hysch-hysch" det varit kring detta! Jag hade inte en aning om vad det kunde vara, mina tankar var först om det kanske var en dag på stan, en bio, en smink-kurs eller liknande? Men det var inte förrän idag som jag faktiskt började undra på allvar vad det kunde röra sig om. Vad gör man på en söndag liksom? Runt kl 14?
 
Fick ialla fall veta att vi först skulle ut till IKEA och byta ett kuddfodral till mamma som var trasigt. Väl där skulle vi invänta "en signal", och sen skulle vi åka någonstans och då skulle jag ha ögonbindel på mig. Och Gud vad nervös jag var! Fattade verkligen ingenting. Satt i framsätet med en jädra halsduk runt ansiktet, och folk hade tydligen glott som fan när vi hade stannat vid rödljus och övergångsställ hahaha! Sen stannade vi, och mamma ledde ut mig - fortfarande med halsduken kring huvudet. Såg endast marken, vi klev uppför en trappa... Men när vi klivit in, så kände jag direkt doften - vi var på Hamnkaféet!
 
Och jag hade precis sagt det till mamma när någon drog igång "Baby" med Justin Bieber, jag fick ta av mig halsduken och plötsligt stod alla mina kompisar där med kameror och hade både pyntat och dukat fint överallt! Det var riktigt häftigt, och jag blev så jävla överraskad - snacka om lyckat! De bjöd på snittar och grönsaksdipp, sen hade vi graviditetsquiz som jag vann (haha, pinsamt om jag inte hade gjort det...) och så hade vi ett personlighetstest om mig som Sara vann. Vi hade magmätartävling där alla fick ta ett snöre och försöka gissa rätt på mitt magmått, detta vann Frida's mamma som ser mig på jobbet varje dag och tänkte på hur jag brukar stå och hålla mig på magen, haha!
 
Sen fick jag presenter?! Jag var så glad och chockad över att alla var där och hittills hade ordnat med detta, så presenter var inte ens nåt jag hade haft en tanke på. Men i ett annat rum väntade ett helt bord med presenter, plus vår fina barnvagn som mamma pyntat med rosa rosetter och band på. Fick så mycket fina saker - kläder, små skor, en bok med inbyggd handdocka om Harry Haj (HAHA <3), babysitter och ett babygym, är så himla tacksam över allting och det känns helt fantastiskt att alla mina vänner engagerade sig så i detta!
 
Som avslutning blev det asgoda tårtor, passionfruktsmousse och chokladmousse, och sen tryckte vi in alla grejer i mammas lilla bil innan hon körde hem mig. Fantastisk dag! Tack alla snälla och fina, ni är guld värda! <33
 

Hela fina tjejgänget, plus Anny & Madde som kom lite senare, samt Frida's båda föräldrar, hennes mormor och min mami som inte var med på bild!
(bild lånad av Linn)
 
 


Jag med min URSNYGGA vagn!
(bild lånad av Frida L)
 
Fler bilder kommer vid ett senare tillfälle när jag fått dem av de övriga kvinnsen, hade inte en tanke på att fotografera nåt själv..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0