11 juni - dramatisk händelse nummer två

2013-06-11 @ 17:30:17
1. I'm drunk, I suppose
Ja dramatiken med Zhantos-kissen var inte det enda som hände inatt.
 
Lagom tills jag var på väg att gå och lägga mig så satte vår granne igång att yra i trapphuset igen. Och för att förtydliga: vi har alltså en granne som bor ovanför oss som är liiiite av en alkoholist får man nog lov att säga. Varje gång han är full så sitter han först ute på balkongen och spelar skithög svensk musik. De gångerna han är riktigt dyngrak börjar han gå runt i trapphuset och prata för sig själv mitt i natten, och vid ett flertal tillfällen har han kommit och ringt på hos oss och snackat massa skit om svensk patriotism och invandrare. Och det är ju mitt i natten också, dvs efter midnatt och när som helst därefter. Och öppnar man inte så står han utanför i flera minuter och pratar och bultar på dörren i omgångar, riktigt obehaglig!
 
Och igår var han alltså igång igen, vi öppnade ju såklart inte men han bara fortsatte och till slut blev jag riktigt förbannad. Det bor för fasen äldre människor i huset också, och hur kul är det för alla grannar att han ska hålla på och leva rövare om nätterna?! Så jag öppnade dörren när han var ute i trapphuset och så gav jag han en riktig utskällning och sa att han skulle ge fan i att virra runt mitt i natten och väcka andra människor som sover, och att om han inte slutade skulle jag ringa polisen. "Gör det, ring polisen och hälsa från mig...!" mumlade han sen när jag stängde dörren. Självklart gjorde jag ju inte det men nån ordning får det ju fan vara. Han gick ialla fall upp till sig, det var tyst i en kvart eller nåt innan han kom tillbaka och bankade på vår dörr igen. Men då vrålade C att han skulle lägga av, och efter det så blev det tyst.
 
 
Känns skönt att vi ska flytta härifrån nu så man slipper den där otäckingen, däremot när vi var på visningen i vår nya lägenhet så fick C ironiskt nog syn på en man som stod på en balkong i huset bredvid som såg EXAKT ut som vår läskiga fyllegranne! Haha hur sjukt liksom... Enligt tjejen som bor i den andra lägenheten som vi ska flytta till nu, så var grannarna i det huset lugna och inga som hon märkt av så det känns ju skönt att veta!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0